تاریخ انتشار : دوشنبه 4 تیر 1403 - 8:55
کد خبر : 18329

رشد ۶۸ درصدی اعزام زائران اربعین در سال گذشته

رشد ۶۸ درصدی اعزام زائران اربعین در سال گذشته
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۵۰ هزار نفر و در سال گذشته ۴۲۰ هزار نفر زائر در ایام اربعین به این کشور اعزام شدند که حاکی از رشد ۶۸ درصدی است.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، «محمد محمدی‌بخش» روز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران افزود: از سال ۱۴۰۰ به بعد که تجربه تلخی را در پروازهای اربعین شاهد بودیم، با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری عراق تعداد پروازها در این ایام افزایش یافت.

وی بیان‌داشت: مطابق برنامه ریزی انجام شده، در بازه سه‌هفته‌ای ایام اربعین بیشترین پرواز را به شهرهای مختلف عراق خواهیم داشت، اما پس از توافق با مسئولان این کشور تعداد پروازها را اعلام خواهیم کرد.

محمدی‌بخش گفت: اکنون ظرفیت۱۲۰ پرواز هفتگی بین ایران و عراق برقرار است که باید این آمار را افزایش دهیم.

نرخ‌گذاری بلیت هواپیما

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه با اشاره به رای اخیر دیوان عدالت اداری درخصوص نرخ بلیت هواپیما، اظهار داشت: بر اساس ماده ۶ قانون هواپیمایی کشوری، تعیین نرخ بلیت بر عهده شورای عالی هواپیمایی است.

وی افزود: رای دیوان موجب خروج ستاد تنظیم بازار از شمولیت قیمتگذاری بلیت‌ها شد.

محمدی‌بخش خاطرنشان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری همچنان تاکید دارد که با هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی و متناسب با توسعه شبکه پروازی و سایر مولفه‌ها، نرخ‌گذاری مناسبی انجام شود و این سازمان نقش نظارتی خود را داشته باشد.

به گزارش ایرنا، در مسیر پروازهای بین‌المللی تنها مسیری که شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت قوانینی مانند نرخ مصوب از سوی سازمان هواپیمایی کشوری هستند، مربوط به مسیرهای عتبات عالیات در بازه اربعین حسینی است که همه ساله از طریق این سازمان تعیین و به ذینفعان ابلاغ می‌شود.

ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی باتوجه‌به پیش‌بینی‌ها درباره افزایش تعداد زائرین اربعین حسینی، برنامه‌های مختلفی را برای آماده‌سازی زیرساخت‌های برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم در نظر گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به برنامه‌ریزی برای ۳۰۰ پرواز از فرودگاه نجف و بغداد به ایران و راه‌اندازی نخستین خط کشتی خرمشهر- بصره اشاره کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.