تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 8:06
کد خبر : 10258

همکاری‌های نفتی ایران و اندونزی افزایش می‌یابد

همکاری‌های نفتی ایران و اندونزی افزایش می‌یابد
معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت در حاشیه سفر رئیس‌جمهوری و هیئت همراه به اندونزی، با وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی دیدار و بر افزایش همکاری‌های نفتی دو طرف تأکید کرد.

به گزارش نسیم صبا از وزارت نفت، احمد اسدزاده روز دوشنبه (یکم خردادماه) و پیش از سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه به اندونزی، با عارفین تصریف وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی دیدار کرد.

در این دیدار، دو طرف محورهای همکاری دوجانبه را بررسی قرار دادند و بر افزایش همکاری‌های دو کشور ایران و اندونزی در صنعت نفت و گاز تأکید کردند.

ایران و اندونزی سابقه همکاری نفتی در بخش‌های مختلف مانند توسعه میادین نفتی را دارند.

طی این سفر، چارچوب کلی همکاری‌های ایران و اندونزی در بخش نفت و گاز به بحث و بررسی گذاشته شد، بر اساس این مذاکرات، اسناد همکاری دوجانبه در صنایع نفت و گاز در حضور رؤسای جمهوری دو کشور ازسوی جواد اوجی، وزیر نفت و وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی امضا شد.

در همین حال، سیدابراهیم رئیسی عصر دوشنبه (یکم خردادماه) پیش از آغاز سفر رسمی دو روزه به اندونزی در گفت‌وگویی با خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد، درباره برنامه‌ها و اهداف این سفر، ‌با اشاره به اینکه این سفر به دعوت جوکو ویدودو، رئیس‌جمهوری اندونزی انجام می‌شود، اظهار کرد: روابط با اندونزی می‌تواند در حوزه‌های تجاری و اقتصادی، به‌ویژه در زمینه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی بین دو کشور دنبال شود.

شایان یادآوری است که رئیس‌جمهوری صبح روز سه‌شنبه (دوم خردادماه) به وقت محلی، وارد فرودگاه بین‌المللی جاکارتا شد و از سوی ذولکیفلی حسن، وزیر تجارت اندونزی مورد استقبال قرار گرفت.

دیدار با رئیس‌جمهوری اندونزی و امضای اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه از سوی مقام‌های دو کشور، همچنین دیدار با رئیس اتحادیه آسه‌آن، رئیس مجلس نمایندگان، رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی و ملاقات و گفت‌وگو با تجار و بازرگانان اندونزی و ایران بخشی از برنامه‌های رئیس‌جمهوری در این سفر دو روزه است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، وزیر نفت، غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری و محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری، رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.