تاریخ انتشار : شنبه 1 مرداد 1401 - 5:40
کد خبر : 2904

همه نهادها باید از مجوزهای قانونی حمایت کنند

همه نهادها باید از مجوزهای قانونی حمایت کنند
معاون حقوقی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به لغو کنسرت در اهواز، گفت: همه نهادها باید از مجوزهای قانونی حمایت کنند.

به گزارش نسیم صبااز ایرنا، سیدمحمد هاشمی در واکنش به حواشی لغو یک کنسرت در اهواز گفت: در مسئله لغو کنسرت ها از سوی برخی دستگاه ها، باید به چند نکته توجه نمود، اولا صدور مجوز کنسرت مبتنی بر قانون و با در نظر گرفتن ملاحظات و موافقت کلیه دستگاههای ذیربط صورت می گیرد و ادارات کل ارشاد اسلامی استانها مجوز را پس از اخذ موافقت سایر دستگاههای مربوطه صادر می کنند.

وی افزود: ثانیا رعایت کلیه شئونات اسلامی و قانونی از ملزومات صدور مجوز بوده و حتی ملاحظات محلی ازجمله در نظر گرفتن مکان برگزاری کنسرت از نظر ترافیک وسایرمسایل مشابه که از سوی سایر دستگاه های مرتبط بررسی و قبل از صدور مجوز اعلام نظر می گردد در صدور مجوز لحاظ می شود. لذا انتظار می رود دستگاه های مربوطه قبل از صدور مجوز ملاحظات خود را مد نظر گرفته و سپس اعلام موافقت نمایند.

هاشمی در ادامه با اشاره به روند برگزاری کنسرت اخیر در شهر اهواز تاکید کرد: درمورد برگزاری کنسرت در شهر اهواز نیز روند مذکور قانونی طی شده و درصورت بروز مسائل جدید انتظار می رود کلیه دستگاهها ضمن هماهنگی، بصورت شفاف موضوع را با مردم درمیان بگذارند.

همه نهادها باید از مجوزهای قانونی حمایت کنند

معاون حقوقی و امور استان های وزیر ارشاد ادامه داد: با توجه به ملاحظه شورای تامین استان مبنی بر تغییر محل برگزاری کنسرت، درصورت آمادگی و امکان برگزار کننده کنسرت در محل جدید و همچنین تغییر نظر و اعلام موافقت نهاد های ذیربط، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آمادگی کامل را برای همکاری ومشارکت دارد.

هاشمی افزود: همانطور که قبلا اعلام کرده ایم، رعایت شئونات اسلامی و قانونی خط قرمز تصمیم گیران در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است لذا انتظار می رود زمانی که مجوزی مبتنی بر قانون صادر می شود، همه نهاد ها از آن حمایت کنند و به نشاط اجتماعی و عدم تضییع حقوق عمومی توجه داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.