تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 تیر 1401 - 7:29
کد خبر : 2741

همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کرمان گشایش یافت

همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کرمان گشایش یافت
همایش ۲ روزه معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان عصر چهارشنبه با حضور مسئولان ملی و محلی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی(هایتک) واقع در نزدیکی شهر ماهان گشایش یافت.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، ۲۰۰ فرصت مختلف سرمایه گذاری در بیش از ۱۵ پنل تخصصی در قالب این همایش احصا شده که معرفی می‌شود تا سرمایه گذاران بتوانند در حوزه های مختلف پهناورترین استان کشور سرمایه‌گذاری کنند.

استان کرمان ۱۱ درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده و وجود فرصت‌های بی نظیر در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و زیرساختی، بستری مناسب برای سرمایه گذاری و توسعه پایدار دیار کریمان فراهم کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس مرکز تحقیقات راه و مسکن، عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی، معاونان استاندار کرمان و کاردار سفارت ساحل عاج و دیگر فعالان اقتصادی در این همایش حضور دارند.

آغاز حرکت شتابنده کرمان به سمت توسعه پایدار

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در این همایش گفت: امیدوارم این همایش آغازگر حرکتی شتابنده به سمت توسعه پایدار و متوازن استان کرمان باشد؛ در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین قرار داریم لذا برنامه ها باید در راستای تحقق این شعار و عملیاتی شدن آن باشد.

سیدمهدی طبیب زاده با بیان اینکه کرمان استان ظرفیت هاست افزود: این همایش حاصل تلاش کارشناسان و مدیران بسیاری است که فردا بیش از ۱۰۰ متخصص بنام کشور در ۱۵ پنل تخصصی اسناد توسعه را در هر حوزه سرمایه گذاری استان می نویسند.

وی تصریح کرد: ما می خواهیم سنت‌ها را در تشریفاتی بودن همایش‌ها بشکنیم لذا دبیرخانه همایش فرصت های سرمایه گذاری در استان کرمان فعال می شود و اقتصاددانان و مدیران کشوری و استانی مباحث مطرح شده را با ادبیات توسعه جمع بندی می‌کنند تا کارهای تاثیرگذار برای توسعه کشور در احکام برنامه هفتم توسعه داشته باشیم.

مطالبه اجرای خط ۱۱ انتقال گاز کشور

طبیب زاده اضافه کرد: قرار بود از سال ۹۵ خط ۱۱ گاز سراسری کشور با هدف تامین گاز استان های کرمان و خراسان جنوبی احداث شود که متاسفانه اجرای آن به تعویق افتاده است.

وی ادامه داد: معنای آن این است که اگر گاز به استان کرمان نیاید بسیاری از پروژه های در حال احداث ‌و حتی طرح‌های فعال استان در آینده با مشکل روبه رو می شوند و نداشتن گاز، تولید برق استان را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

کمبود سه هزار مگاوات برق

طبیب زاده گفت: تراز تولید و مصرف برق استان کرمان اکنون مساوی است اما تا چند سال آینده با کمبود سه هزار مگاواتی برق روبه رو می شویم و مدل های سرمایه گذاری در زیرساخت ها در این همایش پیگیری می شود.

وی ابراز داشت: بهره وری در حوزه آب و کشاورزی، توسعه بازار، تکمیل زنجیره ارزش افزوده معادن، توسعه اقتصاد دیجیتال و توجه به اقتصاد گردشگری بخشی از برنامه های این همایش است.

استان کرمان جمع تمامی ظرفیت ها

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان جمع تمامی ظرفیت ها در تمامی حوزه‌هاست گفت: ظرفیت‌ها در کشورهای پیشرفته در حالت بالفعل و موانع به صورت بالقوه هستند اما این فرایند در استان کرمان برعکس است.

وی تاکید کرد: اگر این رویکرد را عوض کنیم می توانیم کاری در راستای توسعه دیار کریمان انجام دهیم و در واقع نیاز استان حکمرانی مطلوب اقتصادی است.

پیش بینی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کرمان

به گزارش ایرنا نایب رییس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در مرحله ای قرار گرفتیم که کرمان در حال جهش بزرگ در تمامی حوزه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

شهباز حسن پور افزود: کرمان به واسطه مرقد منور و نورانی سردار شهید سلیمانی به قطعه ای از بهشت تبدیل شده که در حوزه کارآفرینی و سرمایه گذاری نیز همین‌گونه است.

وی تصریح کرد: رتبه استان کرمان در حوزه سرمایه گذاری به واسطه اینکه خوب نمی توانیم زیبایی ها و داشته هایمان را به تصویر بکشیم، مناسب نیست.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کمتر از ۱۰ سال پیش در استان کرمان کلوخه را به چین، اردن، خوزستان، مشهد و اصفهان صادر می کردیم که طی مدت پنج سال به تولید کنستانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمش و فراورده های فولادی رسیدیم و ما امروز صادرکننده فلزات فراوری شده هستیم.

وی ادامه داد: یکی از دلایل تحقق این مهم فعالیت معادن منطقه سیرجان است و اینک به جایی رسیده ایم که تنها جایی که زنجیره تولید فولاد را کامل کرده، استان کرمان است.

حسن پور یادآور شد: این اتفاقات به واسطه وحدت، هماهنگی و انسجام استان کرمان محقق شده و همچنین ستاد راهبردی استان با محوریت امام جمعه و فعالیت استاندار، دستگاه قضا و مجمع نمایندگان استان یاری گر توسعه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ دعوایی بر سر توسعه استان کرمان نداریم افزود: میزان سرمایه گذاری در افق سال ۱۴۰۴ در استان کرمان ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که باید آن را تابلو و معرفی کنیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی کفت: شرکت توسعه آهن و فولاد با سرمایه گذاری به میزان ۶۰ هزار میلیارد تومان طی سه سال آینده ورق فولاد رنگی تولید ‌خواهد کرد که علاوه بر بی‌نیازی کشور، صادرات هم خواهیم داشت.

وی با بیان موانع پیش روی توسعه از جمله دستورالعمل های خلق الساعه در هر روز عنوان کرد: مردم استان کرمان همه هستی خود را پای نظام و انقلاب گذاشته اند لذا زیبنده کارآفرینی این استان نیست که ده ها دغدغه داشته باشند.

حسن پور ابراز داشت: امروز در تمامی دنیا به صادرکنندگان یارانه پرداخت می شود و ما نه تنها بسته حمایتی از آنان نداریم، بلکه بسته تنبیهی نیز داریم.

وی عنوان کرد: کشاورزان با هزار مشکل محصول خود را صادر کرده‌اند اما امروز بیش از ۶ هزار حساب بهترین تجار و صادرکنندگان ما مسدود شده است.

به گزارش ایرنا قرار است نمایشگاه مربوط به معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان بعد از مراسم افتتاحیه همایش افتتاح شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.