تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مرداد 1401 - 7:56
کد خبر : 2949

مشکل کمبود مسکن تهران به نگاه غلط گذشته بر می‌گردد

مشکل کمبود مسکن تهران به نگاه غلط گذشته بر می‌گردد
شهردار تهران گفت: نگاه اشتباه سابق در کشور که می‌گفت ما کاری به نیاز مردم نداریم عامل مشکلات فعلی مسکن تهران است.

به گزارش نسیم صبا ازمهر علیرضا زاکانی در مراسم آغاز عملیات احداث ۳ هزار واحد مسکونی در مناطق ۱۸ و ۱۹ تهران با همکاری بنیاد مسکن گفت: یکی از نکاتی که در کلانشهر تهران دیده می‌شود موضوع نیاز مسکن است.

شهردار تهران افزود: نگاه غلطی از سابق در کشور حاکم بود و هنوز هم رسوب آن دیده می‌شود و آن این است که می‌گفتند ما کاری به نیاز مردم نداریم و خودشان را در کنار مردم نمی‌دیدند. این درد مسکن مردم به خاطر بی مسئولیتی سالهای قبل است.

وی افزود: اگر امروز یک میلیون مسکن کم داریم و به نیاز جدی مردم پایتخت کم توجهی شده و سبب شده عمده مردم اجاره نشین شوند و ۶۵ درصد حقوق خود را برای اجاره بها بدهند، حاصل همین تفکر گذشته است.

زاکانی گفت: آرزوی صاحب مسکن شدن در تهران به حدود ۷ دهه و ۶۶ سال شده که حاصل تفکر غلط گذشته است.

شهردار تهران ادامه داد: امروز به برکت نظام اسلامی، دولت انقلابی، اهتمام رئیس جمهور و دولتی که مردم برای آنها اولویت دارد این مسیر تغییر کرده و ریل گذاری جدیدی شروع شده است.

وی مسکن را بزرگترین نظام مردم تهران دانست و افزود: متعهد شده‌ایم که ساخت سالانه ۱۸۰ هزار مسکن را آغاز کنیم تا هم خلاء بی توجهی گذشتگان را جبران و هم نیاز آیندگان را برطرف کنیم.

زاکانی با اشاره به تفاهم شهرداری تهران و بنیاد مسکن برای ساخت ۱۰ هزار واحد از این ۱۸۰ هزار واحد سال جاری گفت: سال گذشته ساخت ۳ هزار واحد کلنگ خورد امروز نیز ۳ هزار واحد دیگر کلنگ زنی می‌شود و کارسازی آغاز ساخت ۴ هزار واحد مشترک با بنیاد مسکن به زودی آغاز می‌شود.

شهردار تهران تاکید کرد: امروز در وزارت راه و شهرسازی این اهتمام را می‌بینیم که از قانون جهش تولید مسکن بهترین استفاده بشود و شاهد آرام شدن آلام مردم در بخش مسکن باشیم. همچنین شورای شهر و مدیریت شهری تهران منسجم و یکپارچه در راستای رفع نیاز مسکن شهروندان تهرانی تلاش می‌کنند.

وی از تهیه دو بسته مسکن تملکی و اجاره داری حرفه‌ای خبر داد و افزود: سازمان نوسازی شهر تهران با قدرت در این زمینه ورود کرده است تا به سرعت بتوانیم کار مسکن و نوسازی بافت‌های فرسوده را که آغاز کرده‌ایم، استمرار دهیم.

زاکانی وعده دیگر شهرداری تهران «نه گفتن» به بی عدالتی عنوان و اظهار کرد: فاصله شمال و جنوب پایتخت و رفع بی توجهی به مناطق جنوبی را در دستور کار داریم. ما بر خودمان واجب می‌دانیم تا مناطق جنوبی شهر تهران را برای پیشرفت و آبادانی تغییر دهیم. همچنین عملیات اجرایی ساخت خط ۱۰ مترو هفته پیش آغاز شد. این هفته عملیات اجرایی خط ۱۱ مترو تهران آغاز می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.