تاریخ انتشار : جمعه 16 اردیبهشت 1401 - 11:11
کد خبر : 1826

لرستان میزبان مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور

لرستان میزبان مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور
رئیس هیئت دو و میدانی لرستان با اشاره به برگزاری مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور در این استان گفت: با اقدامات صورت گرفته، زیرساخت دو و میدانی لرستان آماده شده است.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، سیاوش سپهوند عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با تاکید بر اینکه دو و میدانی لرستان ۷۰ سال قدمت دارد اظهار داشت: طی سه سال گذشته اقدامات مطلوب و مناسبی برای ورزش دو و میدانی استان صورت گرفته، خیلی از اولین‌ها را رقم زدیم و عیار دو و میدانی لرستان را از مس به طلا تبدیل کردیم.

لرستان میزبان مسابقات قهرمانی کشور در رشته دو و میدانی

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ورزش دو و میدانی لرستان عنوان کرد: «پلیمر خلیج فارس» خرم آباد اسپانسر دو و میدانی استان است و در سال ۱۴۰۰ توانستیم در شش رده ورزش دو و میدانی قهرمان لیگ برتر کشور شویم و این افتخاری بسیار بزرگ برای استان لرستان محسوب می‌شود.

لرستان میزبان مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور

رئیس هیئت دو و میدانی لرستان در ادامه سخنان خود از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور دو و میدانی در بخش آقایان در استان لرستان خبر داد و گفت: این مسابقات در راستای انتخابی تیم ملی بازی‌های آسیایی «هانگزو» چین است.

سپهوند با بیان اینکه فدراسیون جهانی به این مسابقات امتیاز ۱۰۰ را داده است، بالاترین امتیاز را به آن داده‌اند و به هیئت دو و میدانی لرستان این اعتقاد و اعتماد را داشته‌اند که مسابقات به این حساسی را برگزار کند بیان داشت: البته لرستان آزمون خود را با برگزاری مسابقات جوانان در سال ۹۸، نوجوانان و جوانان و بزرگسالان در سال ۹۹، نوجوانان و جوانان لیگ برتر داده است.

زیرساخت دو و میدانی لرستان را آماده کردیم

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در سال ۹۷ حوزه بانوان را در حوزه ورزش دو و میدانی استعداد یابی کردیم تصریح کرد: الان تیم جوانان را به مسابقات قهرمانی کشور اعزام کرده‌ایم تا در مسابقات جهانی حضور پیدا کنند.

رئیس هیئت دو و میدانی لرستان با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور دو و میدانی گفت: با بودجه قطره چکانی که از طرف وزارت، فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان به هیئت‌های پایه دو و میدانی اختصاص می‌دهند، هیچ کاری از لحاظ زیرساخت نمی‌توان انجام داد.

سپهوند با بیان اینکه در سال ۹۸، میزبانی این مسابقات را برای لرستان گرفتیم بیان داشت: تجهیزات لازم برای ورزشکاران دو و میدانی استان خریداری شده و زیرساخت دو و میدانی را در استان آماده کردیم.

وی با تاکید بر اینکه با اقدامات صورت گرفته و همچنین خرید تجهیزات و امکانات برای هیئت دو و میدانی استان، به کانون توجه ایران در این رشته ورزشی تبدیل شد گفت: در سال ۱۴۰۰، کلکسیون کامل همه مدال‌ها و جام‌ها را برای ورزش دو و میدانی لرستان به دست آوردیم.

برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در ۲۴ ماده

رئیس هیئت دو و میدانی لرستان با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور دو و میدانی و ضرورت همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف در برگزاری این مسابقات در لرستان عنوان کرد: در این مسابقات از قهرمانان ملی، جهانی و بین المللی دو و میدانی برای حضور در این مسابقات دعوت به عمل آمده است.

سپهوند با تاکید بر اینکه برگزاری این مسابقات برای اولین بار در لرستان است و این امر در طول ورزش استان لرستان بی نظیر بوده است ادامه داد: تا کنون هیچ مسابقه‌ای را در این سطح در استان تجربه نکرده‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات در ۲۴ ماده و کامل در لرستان گفت: این مسابقات در صدا و سیما و در شبکه‌های سه، ورزش و استانی پخش خواهند شد و از رسانه‌ها و خبرنگاران دعوت می‌شود که در این مسابقات حضور و کار اطلاع رسانی در این رابطه را انجام دهند.

حضور ۲۵۰ ورزشکار و مربی در مسابقات

رئیس هیئت دو و میدانی لرستان با تقدیر از اداره کل محیط زیست و همچنین شهرداری خرم آباد و شورای شهر در برگزاری این مسابقات در استان بیان داشت: زمان برگزاری مسابقات قهرمانی کشور دو و میدانی و ورود تیم‌ها به استان از ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت ماه خواهد بود.

سپهوند با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه این مسابقات در روز جمعه، ۲۳ اردیبهشت ماه عنوان کرد: لرستان در قالب دو تیم b , a در این مسابقات حضور پیدا خواهد کرد و از همه ظرفیت‌های خود در این مسابقات استفاده خواهیم کرد.

وی بیان داشت: در این مسابقات ۳۱ استان حضور خواهند داشت، بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ ورزشکار، عوامل اجرایی و داور نیز در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند، لرستانی‌ها همواره به مهمان نوازی مشهور بوده‌اند و امیدواریم که میزبان خوبی برای این مسابقات نیز باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.