تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 آذر 1401 - 8:05
کد خبر : 6291

فعالیت بیش از ۶۰۰۰ خانه هلال در کشور

فعالیت بیش از ۶۰۰۰ خانه هلال در کشور
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به فعالیت ۶ هزار و ۵۰۰ خانه هلال در سراسر کشور گفت: نخستین مدرسه بشردوستانه کشور در اراک افتتاح شد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، یعقوب سلمیانی در سفر به استان مرکزی از چند طرح بازدید و در حاشیه مراسم تجلیل از جوانان و داوطلبین برتر هلال احمر استان از فعالیت ۶ هزار و ۵۰۰ خانه هلال در کشور و فعالیت ۶۰۰ هزار داوطلب جوان در این نهاد مردمی خبر داد.

سلیمانی افزود: در تلاشیم تا با گشایش خانه‌های هلال دیگر در کشور، زمینه را برای گسترش آموزش رایگان در نقاط محروم و افزایش تاب آوری اجتماعی در برابر بلایای طبیعی و غیر طبیعی فراهم کنیم.

وی ادامه داد: ساختار چابک این جمعیت بستر مناسبی برای استفاده از ظرفیت‌های کشور در بخش‌های مختلف است و فعالیت ۲ میلیون داوطلب، امداد گر و جوانان با انگیزه در سراسر کشور راه را برای ادامه این مسیر هموار ساخته است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور همچنین از آمادگی هلال احمر برای برگزاری مانورهای آموزشی در مدارس سراسر کشور هم خبر داد و افزود: برای ارتقای شاخصه‌های آموزشی و آمادگی کشور در بلایای طبیعی و غیر طبیعی، و رفع نواقص و کاستی‌های موجود در این امر از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

سلیمانی با حضور در دبیرستان سما اراک، نخستین مدرسه بشر دوستانه کشور را که ۸۰ درصد از جمعیت دانش آموزی ۳۲۰ نفری آن آموزش‌های اولیه امداد رسانی را دیده‌اند را افتتاح کرد و سپس با حضور در هلال احمر استان اولین باشگاه خبرنگاران جوان داوطلب را که با هدف ترویج فرهنگ ایثارگری و انعکاس دستاوردها و توانمندی‌های این نهاد ایجاد شده بود را افتتاح کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.