تاریخ انتشار : دوشنبه 30 خرداد 1401 - 8:42
کد خبر : 2180

طرح نظارت بر میدان میوه و تره بار کرمان

طرح نظارت بر میدان میوه و تره بار کرمان
برگزاری ستاد تنظیم بازار شهرستان کرمان با محوریت نظارت بر میدان میوه و تره بار، بازار میوه و تره بار شهرداری و میوه فروشان قدمگاه و سطح شهر کرمان

به گزارش نسیم صبا:دراین جلسه سیدحامدمیرحسینی معاون برنامه ریزی فرمانداری کرمان گفت: بحث نظارت یکی از اصلی ترین مؤلفه های ستاد تنظیم بازار است که باید به جد مورد توجه و پیگیری قرار گیرد و عملیاتی شود .
وی با اشاره به طرح بازدید از نانوائی های سطح شهر و همچنین بخش های تابعه شهرستان کرمان افزود: این طرح پس از برنامه ریزی در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان در بازه زمانی ۱۵ روزه عملیاتی شد و از تمامی نانوائی های شهرستان بازدید شد و در پایان طرح براساس برآورد تیم کارشناسی قریب به ۷۰ درصد تخلفات صنفی کاهش پیدا کرد .
معاون فرماندار کرمان اضافه کرد: گزارش این طرح در ستاد تنظیم بازار استان مطرح و مورد توجه مسئولین استانی قرار گرفت و با درخواست ستاد استانی تنظیم بازار قرار شد این طرح در صنف میوه فروشان نیز اجرایی شود .
میرحسینی با تشریح نحوه اجرای طرح از تشکیل تیم نظارتی تا زمان و نوع اجرای آن ابراز داشت: کار باید در دو بخش یکی بازدید و نظارت بر میدان میوه فروشان و دیگری بازدید از میوه فروشان که خود شامل سه بخش بازار شهرداری، میوه فروشان قدمگاه و همچنین میوه فروشان سطح شهر می باشد انجام شود .
وی نمایندگان دستگاه های اجرایی طرح در آغاز کار را شامل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اداره کل اتباع استانداری، اماکن، اتباع نیروی انتظامی، اداره کل تعزیرات حکومتی استان، بسیج به نمایندگی از جهاد کشاورزی و فرمانداری کرمان ذکر کرد و افزود: گرچه بحث نظارت بر بازار، متولیان خود را دارد و کار انجام می شود اما با شرایط فعلی اقتصادی حاکم بر جامعه یکی از وظایف اصلی ما در ستاد تنظیم بازار، نظارت بر بازار با حضور متولیان کار در راستای مقابله با گران فروشی، احتکار و … است .
معاون فرماندار کرمان بحث حضور اتباع خارجی غیرمجاز در میدان میوه و تره بار را یکی از معضلات موجود برشمرد و ادامه داد: بحث وجود اتباع غیرمجاز، عدم وجود ترازوهای دیجیتال و عدم ارائه فاکتور فروش از اهم مشکلات میدان میوه و تره بار است، طبق اعلام اتحادیه با همکاری شرکت های دانش بنیان به زودی مشکل ترازوهای دیجیتال و ارائه فاکتور فروش حل خواهد شد اما در خصوص سایر مسائل بایستی با نظارت جدی آنها را نیز مرتفع کنیم .
سیدحامد میرحسینی شروع طرح نظارت بر میدان میوه فروشان را از روز دوشنبه مورخ ۳۰ خرداد ماه سالجاری اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد پس از اجرای موفقیت آمیز طرح نظارت بر نانوائی ها این طرح نیز با موفقیت انجام و در سایر صنوف نیز عملیاتی شود .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.