تاریخ انتشار : یکشنبه 6 آذر 1401 - 6:54
کد خبر : 6133

ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی برای ارتقای زنجیره ارزش بخش کشاورزی

ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی برای ارتقای زنجیره ارزش بخش کشاورزی
صنایع تبدیلی و غذایی شامل: صنایع تبدیلی: باغی ، دامی ، زراعی، شیلاتی، خوراک دام و طیور، سردخانه و کود می شود که با هدف کاهش ضایعات، افزایش بهره وری و ارزش محصولات کشاورزی به ایجاد اشتغال و کمک به معیشت کشاورزان ایجاد می شوند.

به گزارش نسیم صبا:خصالی معاون توسعه بازرگانی و صنایع غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، گفت: صنایع تبدیلی و غذایی شامل: صنایع تبدیلی: باغی ، دامی ، زراعی، شیلاتی، خوراک دام و طیور، سردخانه و کود می شود که با هدف کاهش ضایعات، افزایش بهره وری و ارزش محصولات کشاورزی به ایجاد اشتغال و کمک به معیشت کشاورزان ایجاد می شوند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ سی ویک فقره پروانه بهره برداری که منجر به اشتغال برای ۳۲۲ نفر گردیده صادر و ظرفیت تولید صنایع کشاورزی به میزان ۴۹۱۶۶ تن ایجاد، ۵۷۴۶۶ تن مواد خام جذب وسرمایه گذاری به میزان ۲۲۴۳۸ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی گفت: ایجاد وگسترش صنایع تبدیلی و فعال نمودن ظرفیت های خالی موجود، ایجاد و تقویت زنجیره تولید صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی استان وافزایش فراوری محصولات کشاورزی در جهت کاهش ضایعات بخش مربوطه از راهکارهای توسعه بیشتر صنایع تبدیلی می باشد.

وی افزود: زمینه های سرمایه گذاری در صنایع جنبی خرما نظیر شیره ، خمیر، شکلات و…، صنایع جنبی پسته نظیر کره، روغن و شیرینی جات و…، گلاب و عرقیات گیاهی و شربت های گیاهی، گیاهان دارویی، فراوری سیر شامل پودر، اسلایس و تولید خوراک دام از ضایعات خرما و درختان خرما وجود دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.