تاریخ انتشار : یکشنبه 13 آذر 1401 - 6:52
کد خبر : 6362

شهردار کرمان: ۵۵ میلیارد تومان در آرامستان جدید این شهر هزینه شده است

شهردار کرمان: ۵۵ میلیارد تومان در آرامستان جدید این شهر هزینه شده است
شهردار کرمان گفت: بیش از ۵۵ میلیارد تومان طی سال جاری برای آرامستان جدید این شهر هزینه شده و افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر باید برای ایجاد زیرساخت‌هایی از جمله واحدهای تجاری، غسالخانه، سالن مراسم و گلبرگ‌های جدید هزینه شود.

به گزارش نسیم صبا: سعید شعرباف، در مورد آرامستان «بهشت کریمان» با بیان اینکه این آرامستان در هنگام افتتاح زیرساخت‌های لازم را نداشته است افزود: امسال بودجه قابل توجهی در شهرداری برای تأمین زیرساخت‌های آرامستان جدید گذاشته و مسیر دسترسی به آرامستان برق‌کشی شد که رو به پایان است و تا یک ماه آینده، تمام مسیر روشن خواهد شد.

وی اظهار داشت: در زمینه ناایمن بودن جاده دسترسی به آرامستان جدید کرمان، به‌خاطر شیبی که دارد، نیاز به احداث خط دوم برگشت وجود دارد که حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان فقط برای ساخت مسیر دوم نیاز است.

شهردار کرمان ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز مشکلات زیرساختی از جمله مشکل تامین روشنایی مجموعه آرامستان جدید و تامین مسیر دسترسی مناسب به آن وجود دارد، ساخت مسیر دوم در اولویت سال آینده قرار گرفته؛ البته در برخی نقاط حادثه‌خیز آرامستان، شیب عرضی اصلاح شده و روشنایی آن نیز اصلاح می‌شود.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد در خصوص ساخت مراکز خدماتی و تجاری در آرامستان جدید، تصریح کرد: گلبرگ‌های جدید آرامستان کرمان در شرف افتتاح است؛ فضای سبز بهبودیافته و پارکینگ آسفالت شده است.

شعرباف با اشاره به اینکه آب آرامستان جدید کرمان هنوز لوله‌کشی نشده و آب آشامیدتی به این مجموعه منتقل می‌شود، بیان کرد: به‌دلیل وجود کوه‌ها در بالادست آرامستان و شکل کاسه‌ای که محل قرار گرفتن آرامستان دارد، خطر سیلاب وجود دارد که هزینه قابل توجهی برای مقابله با سیلاب انجام شده اما هنوز ناکافی است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان افتتاح آرامستان جدید، شرایط به‌گونه‌ای بود که ناگزیر به جابه‌جایی بودند، اصل این تصمیم قابل دفاع است، اما می‌شد مکان مناسب‌تری انتخاب شود و به نظر می‌رسد باید کارشناسی بیشتری صورت می‌گرفت و هم‌اینک، وظیفه ما این است که این زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

شهردار کرمان ادامه داد: با توجه به اینکه پیمانکار چند بار تغییر کرده، ساخت مجموعه غسالخانه و مجتمع‌های تجاری به تعویق افتاد که ساخت آن طبق طراحی، بین ۶ تا هفت ماه طول می‌کشد که فعلا غسالخانه موجود در جاده جوپاری را بهسازی کرده‌ایم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.