تاریخ انتشار : سه شنبه 15 آذر 1401 - 8:06
کد خبر : 6474

رییس جمهور ۱۶ آذر در دانشگاه تهران سخنرانی می‌کند

رییس جمهور ۱۶ آذر در دانشگاه تهران سخنرانی می‌کند
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از برگزاری مراسم روز دانشجو روز چهارشنبه ۱۶ آذر با حضور رییس جمهور در دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، براساس اعلام مسوولان دانشگاه تربیت مدرس، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نیز برای گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه تربیت مدرس حضور می یابد.

مراسم ۱۶ آذر دانشگاه تربیت مدرس ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه آغاز می شود و رییس مجلس به دعوت بسیج دانشجویی این دانشگاه در این مراسم سخنرانی می کند.

۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ سه دانشجو به نام احمد قندچی، آذر (مهدی) شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا در دانشکده فنی دانشگاه تهران و حین اعتراض دانشجویی نسبت به برقراری مجدد روابط ایران با انگلیس و ورود قریب الوقوع ریچارد نیکسون معاون وقت رییس جمهور آمریکا به ایران به ضرب گلوله نظامیان رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.

فردای آن روز، ریچارد نیکسون به تهران آمد و در حضور دهها سرباز در دانشگاه تهران دکترای افتخاری حقوق را دریافت کرد که نوعی بی اعتنایی و دهن کجی شاه به اعتراضات دانشجویان محسوب می شد.

واقعه ۱۶ آذر از آن روز توسط کنفدراسیون دانشجویان ایرانی خارج از کشور به عنوان روز دانشجو نامیده شد که تاکنون نیز به قوت خود باقی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.