تاریخ انتشار : شنبه 15 مرداد 1401 - 5:19
کد خبر : 3220

خسارات ناشی از سیل کرمان جبران شود

خسارات ناشی از سیل کرمان جبران شود
امام جمعه کرمان خواستار جبران خسارت های ناشی از سیل در کرمان شد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی ظهر روز در خطبه‌های نمازجمعه کرمان ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: اطاعت از خداوند و پرهیز از گناه باید در همه لحظات زندگی در قلب و رفتار ما نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ضمن تشکر از مردم و مسئولین جهت کمک به مردم سیل زده گفت: باید هرچه زودتر خسارات ناشی از سیل جبران شود و راهکارهای اساسی جهت پیشگیری و جلوگیری از تکرار چنین حوادثی اندیشیده شده و اجرایی شود.

وی با بیان این مطلب که در جریان عاشورا با دو جبهه حق و باطل مواجه هستیم، عنوان کرد: برای تحلیل جریان عاشورا باید دوران‌های قبل از آن را بررسی کرد که شامل عصر جاهلیت، دوران بعثت پیامبر (س)، دوران بعد از بعثت تا حکومت کوتاه حضرت علی (ع) و دوران حکومت حضرت علی (ع) تا عاشورا است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به دوران جاهلیت و سنت‌های اشتباه و غیر انسانی در آن عصر، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی پیامبر اکرم (ص) یک جامعه‌ای الگویی را ساخت و جامعه جاهلیت تبدیل به یک جامعه هدایت شده و برتر شد.

وی بیان داشت: از نظر جامعه شناسی برای هدایت جامعه سه مؤلفه نیاز است که یکی ارائه قوانین ارزشمند و انسانی است که حضرت محمد (ص) این قوانین را پایه گذاری کرد، مؤلفه دوم وجود یک رهبر موفق و ارزشی است که همانا پیامبر اکرم (ص) هدایت جامعه را به عهده داشت و مؤلفه سوم داشتن جامعه مهیا است به این معنا که از همه نظر آماده باشد که چنین جامعه توسط حضرت محمد (ص) پایه گذاری شد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در هنگام بروز حوادث با سه جریان روبرو می‌شویم، افزود: یکی جریان و خط منحرف و هواپرست است، خط دوم شامل افراد بی تفاوت است که دغدغه‌ای برای احیای ارزش‌ها ندارد که متأسفانه در طول تاریخ خط افراطی و هواپرست از جریان افراد بی تفاوت استفاده کرده‌اند و خط سوم خط معتدل و جریان ائمه معصومین (س) بوده است که هر کدام مصادیقی در طول تاریخ داشته‌اند.

وی ضمن تسلیت شهادت شهید سرلشکر بابایی و شهادت خبرنگار شهید صارمی، افزود: روز خبرنگار را به خبرنگاران پر تلاش تبریک می‌گوئیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین شهادت امام سجاد (ع) را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: جای دارد از مردم و مسئولین جهت کمک رسانی به مردم سیل زده تشکر کنیم اما باید هر چه زودتر خسارات سیل جبران شود و همچنین باید در این زمینه جهت جلوگیری از تکرار حوادث اینچنینی، پیشگیری‌های لازم را در دستور کار قرار کرد.

وی ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، خاطرنشان کرد: روز تاسوعا به نام قمر بنی هاشم حضرت عباس (ع) است که اوج فداکاری و ایثار این مرد الهی برای دفاع از امام زمان خود را شاهد بوده‌ایم و ایشان قوت قلب اردوگاه امام حسین (ع) بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: لشکر عبیدالله ابن زیاد توانست ذهن مردم و افکار عمومی را در اختیار بگیرد، شایعه پراکنی و دروغ بسیار فراوان شد و از طرف دیگر خواص مردود موجب شد که برخی از مردم به سمت جبهه باطل حرکت کنند.

وی عنوان کرد: در بروز حادثه عاشورا مردم در امام شناسی و مصادیق آن دچار اشکال شدند لذا آسیب‌های فراوانی متحمل جامعه شد همچنین شایعات دروغ موجب تغییر فضای جامعه بر علیه امام حسین (ع) شد و راهی جز شهادت باقی نماند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان داشت: ما ملت امام حسین (ع) هستیم و در مقابله با زیاده خواهی‌های دشمنان خواهیم ایستاد و با درایت و مدیریت رهبر معظم انقلاب حتماً بر استکبار جهانی انشالله پیروز خواهیم شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.