تاریخ انتشار : یکشنبه 29 اسفند 1400 - 16:15
کد خبر : 1261

حضور گسترده زائران در شهر کرمان/ افزایش ظرفیت اسکان مسافران

حضور گسترده زائران در شهر کرمان/ افزایش ظرفیت اسکان مسافران

به گزارش نسیم صبا ازمهر، علی زینی‌وند در گفتگوی ویژه شبکه ۵ سیمای کرمان یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامیداشت و در تشریح مهمترین رخدادهای سال ۱۴۰۰ گفت: استان کرمان در دومین سالگرد شهید سلیمانی شاهد جلوه‌ای از پیاده‌روی اربعین حسینی بود

به گزارش نسیم صبا ازمهر، علی زینی‌وند در گفتگوی ویژه شبکه ۵ سیمای کرمان یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامیداشت و در تشریح مهمترین رخدادهای سال ۱۴۰۰ گفت: استان کرمان در دومین سالگرد شهید سلیمانی شاهد جلوه‌ای از پیاده‌روی اربعین حسینی بود و این مراسم با مدیریت سپاه و سایر دستگاه‌ها به خوبی اجرا شد.

وی به وقوع سیل در جنوب و شرق استان استان نیز اشاره کرد و گفت: کرمان در دو مرحله، سیلاب‌های کم سابقه را به دلیل حجم بارندگی و گستره آن شاهد بود که به همت تمام دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران و همراهی نیروهای جهادی، بسیج و سپاه و ارتش به خوبی مدیریت شد.

استاندار کرمان به اهمیت سیل بند جیرفت در جلوگیری و کاهش سیلاب‌های جنوب استان اشاره داشت و گفت: حدود ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر این سیل بند در دهه ۵۰ احداث شده که تأثیر بسزایی در ذخیره آب و جلوگیری از سیلاب داشته و از ضروریات استان است.

زینی‌وند بیان کرد: با قرارگاه خاتم الانبیا تفاهم نامه‌ای برای تکمیل آن امضا شد و در سفر رئیس جمهور و وزیر کشور به جنوب کرمان این مسئله را مطرح کردیم و رئیس جمهور پذیرفتند و پیگیر احداث آن هستند.

ضعف کرمان در حوزه صنایع دستی

وی ادامه داد: در اعتبارات استان ۲ میلیارد تومان برای مطالعه این سیل بند گذاشته شده است، زمینه‌های احداث این سیل بند آغاز شده و امیدواریم عملیات اجرایی آن در سال ۱۴۰۱ شروع شود.

زینی‌وند همچنین از تشکیل کارگروه تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی کرمان خبر داد و گفت: کارهای عظیمی در این زمینه و شناسایی موانع صورت گرفته است.

استاندار کرمان بیان داشت: در حوزه صنایع دستی و گردشگری به اندازه ظرفیت کرمان کار نشده است، اما اخیراً ۵ شهر صنایع دستی و خلاق فرهنگ و هنر در استان به ثبت رسید، اقدامات راهبردی خوبی طی سال گذشته در استان انجام و ریل‌گذاری خوبی قرار گرفته است.

وی بیان داشت: در حقوق دولتی و درآمدها، استان کرمان سهم بالایی در کشور دارد و سهم تعیین شده آن در امسال ۹ هزار میلیارد تومان بوده که حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان وصول شده و بیش از ۵ هزار میلیارد تومان مازاد درآمد داریم.

زینی‌وند تصریح کرد: اما ما برای این وصول درآمد بر روی اصناف هیچ فشار مالیاتی وارد نمی‌کنیم، بلکه مربوط به افزایش قیمت و صادرات محصولات معدنی و کارخانجات استان است.

وی گفت: ۱۵ درصد این سهم حقوق دولتی و معادن باید به استان برگردد و تحول بزرگی را در استان ایجاد می‌کند. استان پیگیر این موضوع بوده اما در بودجه سنواتی سقفی گذاشته می‌شود که عملاً دست استان‌ها را در بازگشت این حقوق می‌بندد.

استاندار کرمان ادامه داد: خوشبختانه در بودجه ۱۴۰۱ با توجه به تاکید رئیس جمهور این موضوع جدی شده است.

وی بیان کرد: راهکارهایی نیز پیدا کردیم و توانستیم از سهم معادن بخش خوبی را برای استان جذب کنیم که در نیمه دوم سال گذشته و امسال حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی توانستیم جذب استان کنیم.

استاندار کرمان از آمادگی استان برای نوروز نام برد و گفت: کلیه اقدامات برای این منظور انجام و ستاد خدمات سفر در استان برگزار و کمیته‌های مربوطه شکل گرفته است.

زینی‌وند اظهار داشت: دستگاه‌های اورژانس، هلال احمر، پلیس راه، راهداری و غیره افتتاح طرح‌های نوروزی خود را داشتند و از آنها بازدید کردیم و آمادگی لازم به صورت کامل در استان ایجاد شده است.

وی از آماده‌سازی ۵ هزار تخت در مهمانپذیرها و هتل‌ها و اقامتگاه‌های استان خبر داد و افزود: اماکن شهری اعم از پارک‌ها شرایط را برای پذیرش مسافران دیده‌اند.

۷۰ درصد هتل‌های کرمان رزور شده است

زینی‌وند بیان کرد: سال ۹۷ حدود ۴۰ درصد تخت‌های استان در ایام نوروز اشغال بوده که امسال ۷۰ درصد آنها رزرو شده و احتمالاً در نیمه اول تعطیلات به اوج خود می‌رسد.

استاندار کرمان گفت: زائران زیادی برای زیارت مزار شهید سلیمانی به کرمان می آیند و سپاه ثارالله امکان اسکان برای ۳ تا ۵ هزار نفر را آماده کرده است.

وی عنوان کرد: با توجه به پیش بینی‌ها بر حجم بالای سفرها، اقدامات اولیه و هماهنگی‌های کشوری صورت گرفت. کرمان در کنترل حوادث جاده‌ای و ترافیکی در سه سال متولی رتبه خوبی به واسطه شناسایی نقاط حادثه خیر و اقدامات کنترلی و نصب دوربین‌ها داشته است.

زینی‌وند ابراز داشت: اگر شهروندان در رعایت نکات راهنمایی و رانندگی توجه نداشته و همراهی نکنند، حوادث ما با همه امکانات پلیس و عوامل باز دارنده، قابل کنترل نیست.

وی افزود: استان کرمان از سوی دیگر با تردد خودروهای غیرمجاز برای حمل سوخت و اتباع خارجی مواجه است که درخواست داده‌ایم تا نهایت کنترل و برخورد با آنها صورت گیرد چون به شدت خطرآفرین هستند.

زینی‌وند اظهار داشت: نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی استان باید شناسایی و بلوار ورودی شهرها ساماندهی شود، اما ۸۰ درصد از کنترل و کاهش تصادفات دست شهروندان است.

استاندار کرمان از قرارگیری استان کرمان در نقاط هدف گردشگری به همراه یزد، اصفهان و فارس نام برد و گفت: سند توسعه گردشگری استان تدوین شده و آینده استان را به واسطه مزار شهید حاج قاسم سلیمانی شهر زیارتی پرتردد و مهمان می‌دانیم و بر اساس آن زمینه‌ها و زیرساخت‌ها را در حال آماده سازی داریم.

توسعه گردشگری مذهبی و تاریخی در کرمان

وی عنوان کرد: در حوزه گردشگری طبیعی و مذهبی اتفاقات خوبی در استان در حال انجام بوده و امکان تاریخی در حال آماده سازی است و امیدواریم سال‌های آینده به نحو احسن کرمان به جایگاه شایسته خود برسد.

استاندار کرمان اهمیت تنظیم بازار را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان صورت گرفته که مردم دسترسی آسان داشته باشند. میوه شب عید در تمام استان توزیع و تدابیر برای نیاز بیشتر دیده شده است.

زینی‌وند عنوان کرد: کرمان جزو استان‌هایی است که کنترل خوبی بر بازار دارد، گشت‌های مشترک تعزیرات و صمت و بسیج نظارت بر بازار را دارند. بازرسان تقویت شدند و امیدواریم با تسلط کافی بازار را بدون تلاطم نگه داریم.

وی گفت: خودیاری و همراهی و گزارش مردمی به شبکه‌های بازرسی و تعزیرات در این حوزه بازدارنده خواهد بود.

استاندار کرمان همچنین به شهروندان تاکید کرد تا تعطیلات نوروز، خود حفاظتی از منازل را با تجهیزات مناسب و نصب دوربین‌ها داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.