تاریخ انتشار : دوشنبه 11 بهمن 1400 - 9:02
کد خبر : 238

تولیدکنندگان دلگرم به آینده

تولیدکنندگان دلگرم به آینده

به گزارش نسیم صبا از ایرنا:در ادامه این یادداشت که در ۱۱ بهمن به قلم ایرج گلابتونچی عضو هیأت مدیره سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران، منتشر شده، آمده است: صحبت‌ها و رهنمودهای ایشان بسیار دلگرم‌کننده و امیدوارکننده بود. رهبر معظم انقلاب در این جلسه به چند نکته مهم اشاره کردند که طی سال‌های اخیر دغدغه تمام

به گزارش نسیم صبا از ایرنا:در ادامه این یادداشت که در ۱۱ بهمن به قلم ایرج گلابتونچی عضو هیأت مدیره سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران، منتشر شده، آمده است: صحبت‌ها و رهنمودهای ایشان بسیار دلگرم‌کننده و امیدوارکننده بود. رهبر معظم انقلاب در این جلسه به چند نکته مهم اشاره کردند که طی سال‌های اخیر دغدغه تمام فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان بود.

ایشان بر اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار تأکید داشتند؛ اگر چنین امری نصب‌العین سیاستگذاران و مدیران قرار گیرد، یقیناً مشکلات فعالان اقتصادی حل خواهد شد، چرا که بر اساس این قانون دولتمردان موظف خواهند شد که در تصمیم‌گیری‌ها، اصلاح قوانین و سایر موارد نظر بخش خصوصی را اخذ کنند.

یکی از گلایه‌های جدی ما از سیاستگذاران این است که بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داده نمی‌شود و بعضاً تصمیم‌هایی اتخاذ می‌شود که باعث تشدید مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و صادراتی می‌شود. با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب امیدوار هستیم که دولت سیزدهم نسبت به اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار اقدام کند و به این باور و یقین برسد که بخش خصوصی می‌خواهد به اقتصاد ملی کمک کند.

مبحث بعدی که رهبر معظم انقلاب به آن پرداختند و این امر نیز بسیار مهم و حیاتی است، تمرکز در مدیریت و تصمیم‌گیری‌ها بود. ایشان تأکید کردند که تمرکز در مدیریت و جلوگیری از پراکنده بودن تصمیم‌ها و فعالیت‌ها ضرورت دارد. بخش خصوصی نیز چنین باوری دارد، اگر تصمیم‌ها متمرکز و واحد باشد می‌توان مشکلات را به حداقل رساند چرا که ضمن حذف موازی‌کاری‌ها می‌توان بسرعت به نتیجه تخصصی رسید.

نکته دیگری که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بدرستی به آن پرداختند و این امر نشان‌دهنده آن است که ایشان به تمام حوزه‌های صنعتی، صادراتی و وارداتی کشور و همچنین فعالیت بخش خصوصی مسلط و آگاه هستند، پرهیز صدور از بخشنامه‌های متعدد و مخل کسب و کار از سوی دولتمردان بود.

صدور بخشنامه‌های متعدد طی سال‌های گذشته به‌شدت بر روند فعالیت فعالان اقتصاد اثر منفی گذاشت و اجازه نداد که این بخش بتواند از چالش‌های پیش ‌رو با مشکلات کمتری عبور کند. بخشنامه‌های خلق‌الساعه و متعدد مخل کسب و کار است و نمی‌گذارد فعالان اقتصادی با خیال راحت فعالیت‌های خود را دنبال کنند. تأکید بر ارتقای کیفیت محصولات تولید داخل که در مورد تمام کالاها صدق می‌کند نیز از سوی رهبر معظم انقلاب مورد اشاره قرار گرفت.

بخش خصوصی و تولیدکنندگان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که محصولات تولید داخل از نظر کیفیت ارتقای قابل توجهی پیدا کند تا مردم نسبت به محصولات داخلی رضایت داشته باشند و با افتخار کالای ایرانی را خریداری کنند. این نشست برای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان بسیار مهم و دلگرم‌کننده بود، چرا که متوجه شدیم رهبر معظم انقلاب حامی و پشتیبان تولید و گروه‌های مختلف تولیدی هستند و به مشکلاتی که این بخش دارد، به‌صورت کامل و جامع آشنا هستند.

لذا تمام سعی و تلاش ما بر این خواهد بود که در مسیر تولید و استفاده از فناوری‌های جدید گام برداریم و از دولت بخواهیم که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب از ایجاد هرگونه سد پرهیز و راه را برای فعالیت تولیدکنندگان واقعی هموار کند. همچنین در زمینه ارتقای کیفیت محصولات تلاش مضاعف می‌کنیم تا بتوانیم رضایت مردم را کسب کنیم و کالایی را وارد بازار کنیم که از هر جهت قابل قبول و باعث افتخار ملی باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.