تاریخ انتشار : یکشنبه 28 اسفند 1401 - 7:35
کد خبر : 1427

تهران‌گردی در قرن جدید/ مکاشفه تهران از میان کاخ و کلیسا و مسجد

تهران‌گردی در قرن جدید/ مکاشفه تهران از میان کاخ و کلیسا و مسجد
کلان‌شهر تهران بناهای تاریخی، دیدنی و مکان‌های تفریحی بسیاری دارد. بیشتر مسافران تهران برای انجام کارهای تجاری و اداری به پایتخت سفر می‌کنند و نمی‌دانند اماکن و بناهای دیدنی تهران مانند گنجینه‌ای ناشناخته که هویت شهری آفریده‌اند،

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، دیوار دیوار در کنار هم جای گرفته است. وقتی تهران و جاذبه‌های گردشگری آن را روایت می‌کنیم، در عمق تاریخ معاصر حدود سه قرن غوطه می‌شویم، قدمتی ناشناخته، جذاب و متفاوت و دشوار در روایت، که باید دید و تجربه کرد.

البته وقایع و رویدادهای پایتخت ۲۳۶ ساله، به قدری در هم‌تنیده با سیاست و آمیخته با زندگی، کار و کسب مردم بوده که گاهی دچار دگرگونی در دوره‌های مختلف تاریخی و توام با اسطوره‌سازی و داستان‌پردازی شده است. روایت‌های تاریخی و شفاهی بسیار متنوع، متفاوت و گاه متضاد تهران را حتی می‌توان در نام‌گذاری کوی و برزن های آن به راحتی دید؛ به طوری که هر مکان-رویداد تاریخی، یا حتی هر گذر و میدان و چهارراهی را می‌شود چندگونه روایت کرد و در مسیرهای مختلف پیاده‌گردی کرد.

قدم زدن در باب همایون/ مجموعه‌ای از کاخ و کلیسا و مسجد و مدرسه‌های تاریخی

یکی از مسیرهایی که می‌توان در تهران در پیاده‌گردشگری اماکن تاریخی و قدیمی را دید از میدان امام خمینی(ره) آغاز و به عمارت مستوفی‌الممالک ختم می‌شود. مسیری که با عبور از خیابان باب همایون، می‌توان کاخ دادگستری، مسجد ارگ، کاخ گلستان، رادیو تهران را دید و به چهارراه گلوبندک رسید و در ادامه امامزاده سیدناصرالدین(ع)، دروازه محمدیه(دروازه نو) بازارچه شاپور (قوام السلطنه) کلیسای سورپ‌گئورک، مسجد و مدرسه معیرالممالک، خانه باستان‌شناسی ایران و خانه مستوفی الممالک را که از جاذبه های پیرامونی این مسیر هستند، بازدید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.