تاریخ انتشار : جمعه 16 اردیبهشت 1401 - 11:43
کد خبر : 1845

تمرکز متولیان کشتی روی المپیک است/ «آسیا» یک میدان تدارکاتی بود

تمرکز متولیان کشتی روی المپیک است/ «آسیا» یک میدان تدارکاتی بود
قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان معتقد است مسابقات قهرمانی آسیا، یک میدان تدارکاتی برای ملی‌پوشان ایران تلقی شد تا ملی پوشان مهیای مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی شوند.

عباس حاج کناری مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد کشورمان که خود از قهرمانان پیشین جهان محسوب می‌شود به خبرنگار مهر گفت: کسب عنوان قهرمانی در آسیا که به تازگی توسط آزادکاران کشورمان کسب شد را می‌توان بهترین میدان تدارکاتی برای کشتی گیران ما تلقی کرد. بچه‌ها ما هنوز رقابتهای جهانی و بازی‌های آسیایی را در پیش دارند که هر کدام از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. در نتیجه باید با تمام توان برای این میادین برنامه ریزی و تلاش کرد.

وی ادامه داد: البته کشورهای آسیایی هم در برخی از اوزان به ویژه سبک وزن با رشد قابل توجهی همراه بودند که مطمئناً در آینده‌ای نزدیک می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. بی تردید بسیاری از کشورهای این قاره با برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری گسترده برای رسیدن به سطح اول کشتی گام برداشته‌اند و اتفاقاً روز به روز هم با پیشرفت همراه هستند.

حاج کناری با اشاره به فاصله زمانی کم بین برگزاری مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی و اولویت کادر فنی و فدراسیون کشتی گفت: هر دو میدان از اهمیت بالایی برخوردار است که در نهایت فدراسیون کشتی باید در خصوص اولویت این دو میدان تصمیم بگیرد، چراکه مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهانی از جمله اهداف اصلی فدراسیون کشتی است. البته مدال آوری در بازی‌های آسیایی از نظر شرایط مالی و جوایز برای ورزشکاران کمی بهتر است اما حضور در مسابقات جهانی و کسب مدال در این مسابقات هم ارزش بالایی دارد.

قهرمان رقابت‌های جهانی ۱۹۹۷ کراسنویارسک در پایان با تاکید بر اهمیت بالای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس افزود: برنامه ریزی فدراسیون به گونه‌ای است که سال‌های آینده را در نظر دارد و دورخیز خوبی برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس دارد تا بهترین نتایج را کسب کند.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا طی روزهای ۳ و ۴ اردیبهشت ماه در شهر اولان باتور مغولستان برگزار شد که در پایان تیم ایران با ۶ مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز به عنوان قهرمانی دست یافت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.