تاریخ انتشار : سه شنبه 17 آبان 1401 - 7:17
کد خبر : 5565

تب بیش از ۵ روز در بیماری های ویروسی خطرناک است

تب بیش از ۵ روز در بیماری های ویروسی خطرناک است
فوق تخصص گوارش و کبد کودکان گفت: در بیماری‌های ویروسی، تب بیش از پنج روز و سرفه‌های شدید همراه با خلط خونی و تنگس نفس و کاهش هوشیاری از علامت‌های هشدار است.

به گزارش نسیم صبا از مهر، امیر حسین حسینی، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مهم‌ترین راه انتقال عفونت‌های ویروسی تنفسی از جمله آنفلوانزا دانست و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راه پیشگیری از انتقال عفونت‌های ویروسی تنفسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن، شستن دست‌ها و پرهیز از حضور در اجتماعات است.

وی با اشاره به اینکه ویروس آنفلوانزا از طریق قطرات ریز تنفسی منتقل می‌شود و بر روی سطوح تا ۲۴ ساعت و دستمال و پارچه هشت تا ۱۲ ساعت زنده می‌ماند، شستشوی سطوح با الکل ۷۰ درصد خصوصاً در بیمارستان‌ها و اماکن عمومی را راه‌حل مؤثری برای کاهش موارد ابتلاء عنوان کرد.

پرهیز از دست دادن، تماس مستقیم، رعایت فاصله و عدم شرکت در اجتماعات و قرنطینه مبتلایان در بازه زمانی حداقل سه تا پنج روزه از مهم‌ترین مواردی بود که حسینی به آن اشاره و تاکید کرد: ویروس آنفلوانزا از یک روز قبل از بروز نشانه‌های اصلی بیماری و تا هفت روز بعد از ابتلاء امکان سرایت دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.