تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 اسفند 1401 - 6:56
کد خبر : 9091

بیش از۲۶۱ زندانی جرایم غیرعمد کرمان نیازمند لبخند عیدانه نیکوکاران

بیش از۲۶۱ زندانی جرایم غیرعمد کرمان نیازمند لبخند عیدانه نیکوکاران
مدیر نمایندگی ستاد دیه کرمان گفت: آمار مددجویان جرایم غیرعمد کل زندان های استان اینک (تا ۲ روز پیش) ۲۶۱ نفر است که از این تعداد هفت نفر بدهکار دیه و در حال تلاش برای آزادی آنان تا پایان سال هستیم.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، سید حجت‌الله موسوی‌قوام روز سه‌شنبه در نشست خبری به ارائه گزارش فعالیت‌های ستاد دیه در سال جاری پرداخت و با اشاره به اینکه جشن‌های گلریزان از بهمن‌ماه امسال آغاز شده، افزود: خیران از ۱۵ بهمن‌ماه تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان به ستاد دیه این استان کمک کرده‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان ادامه داد: تا لحظات پایانی سال به امر آزادی زندانیان می‌پردازیم و تا این لحظه زمینه آزادی ۲۴۵ نفر از زندانیان واجد شرایط جرایم غیرعمد فراهم شده و تا پایان سال به این تعداد اضافه می‌شود.

کرمان جزو استان‌های که کمترین بدهکار دیه دارد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان جزو استان‌هایی با کمترین بدهکار دیه قرار دارد تصریح کرد: ۱۳۱ نفر از ۲۶۱ زندانی جرایم غیرعمد استان چک برگشتی دارند و این افراد جزو کلاهبرداران نیستند.

وی با بیان اینکه زندانی قدیمی در زندان‌های استان کرمان نداریم، بیان کرد: بدهکاری که بدهی وی زیر ۱۵ میلیون تومان باشد، نداریم.

هشت زندانی خانم و سرپرست خانوار

موسوی‌قوام با بیان اینکه ۲۰۵ نفر از زندانیان عیرعمد در چند ماه گذشته روانه زندان‌ها شده‌اند، بیان کرد: هشت نفر از ۲۶۱ نفر زندانی جرایم غیرعمد استان خانم و عمدتا سرپرست خانواده هستند.

وی افزود: با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در حال مذاکره برای برگزاری جشن گلریزان نسوان هستیم، ضمن آنکه از طریق مشاوران مدیران استان کمک‌هایی برای این افراد جمع‌آوری شود.

موسوی قوام با تاکید برآنکه ستاد دیه فقط یکبار به افراد بدهکار کمک می‌کند، تصریح کرد: ستاد دیه در بحث آموزش و پیشگیری اقداماتی در حال انجام دارد زیرا برخی زندانیان به دلیل نداشتن آگاهی در زندان‌ها گرفتار شده‌اند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۸ میلیارد و ۹۵ میلیون و ۲۹۱ هزار تومان برای آزادی زندانیان در سال جاری هزینه کرده ایم که ۱۰ میلیارد و ۸۶۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان آن از محل کمک‌های مردمی و خیران و یک میلیارد و ۳۷۸ میلون و ۸۰۰ هزار تومان آن از محل کمک‌های ویژه ستاد دیه کشور و پنج میلیارد و ۴۹۵ میلیون تومان از محل تسهیلات بانکی تامین شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان بیان کرد: از محل کمک‌های صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در استان نیز حدود ۳۶۰ میلیون تومان کمک شده که عمدتا به بدهکاران تصادفات کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: ۲۶ نفر از ۲۴۵ زندانی جرائم غیرعمد با اخذ رضایت شکات بدون پرداخت وجه از زندان آزاد شدند؛ همچنین با تشکیل جلسات صلح و سازش در سطح استان تاکنون ۱۲۱ میلیارد و ۴۷۵ میلیون تومان گذشت شاکیان داشتیم.

موسوی‌قوام با اشاره به برگزاری جشن‌های گلریزان اظهارکرد: در ماه رمضان امسال حدود ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جذب کمک‌های خیران و مردمی در قالب جشن‌های گلریزان داشتیم که به حساب دیه استان واریز شده؛ البته رقم تعهد خیرین تقریبا ۱۷ میلیارد تومان بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.