تاریخ انتشار : دوشنبه 30 آبان 1401 - 7:04
کد خبر : 5955

با تدبیر دستگاه قضایی استان کرمان: مسیر توسعه در اسفندقه رونق می گیرد

با تدبیر دستگاه قضایی استان کرمان:  مسیر توسعه در اسفندقه رونق می گیرد
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان به همراه دادستان کرمان طی سفر به بخش اسفندقه جیرفت بر حل مشکلات موجود در مسیر توسعه این منطقه تاکید کرد.

به گزارش نسیم صبا:حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با بخشدار و جمعی از مسئولان اسفندقه افزود: مشکلات اسفندقه در مسیر توسعه طی جلسه اقتصاد مقاومتی ویژه ای مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به این مطلب که از باب حقوق عامه حل مشکلات سرمایه گذاران ،کشاورزان و مردم منطقه در حوزه گاز،آب کشاورزی و برق صنعتی در اسفندقه باجدیت پیگیری می شود، اظهارداشت: درخواست های مردم در راستای ایجاد شورای حل اختلاف رایی در اسفندقه با جدیت پیگیری می نماییم تا این شورا در اسرع وقت در این منطقه راه اندازی گردد.
رییس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: باجه دفتر خدمات الکترونیک قضایی نیز به زودی در این منطقه راه اندازی خواهد شد.
معاون رییس کل دادگستری استان کرمان نیز گفت: معدن کاران اسفندقه باید خام فروشی را به حداقل برسانند و با توسعه صنایع فراوری، رونق تولید و اشتغال را در این منطقه شاهد باشیم.
حجت الاسلام محمدامیر ابراهیمی بر ضرورت تشکیل بانک ها در این بخش نیز تاکید کرد و ادامه داد: باید سازوکارهایی ایجاد گردد که درآمدهای حاصل از معادن در همین منطقه سرمایه گذاری و هزینه شود.
وی بر ضرورت تقویت مرجع انتظامی اسفندقه و ارتقاء آن به کلانتری نیز تاکید کرد و افزود: در کنار ضرورت ساماندهی چاه های آب غیرمجاز،بایستی به دغدغه های کشاورزان در زمینه تامین آب توجه شود.
وی یادآور شد: اسفندقه پتانسل های بالایی در زمینه معادن و کشاورزی دارد.
بخشدار اسفندقه نیز ضرورت احداث سایت ادارات در این بخش را یادآور شد و گفت: گازرسانی و تکمیل محورهای مواصلاتی به اسفندقه از ضروریات این منطقه به شمار می رود.
روح بخش بیگ زاده ضرورت حمایت از سرمایه گذاران را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: رفع مشکلات بانکی کشاورزان و سرمایه گذاران نیز مورد تاکید است زیرا در این حوزه نارضایتی هایی وجود دارد.

گفتنی است در این سفر نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان به همراه دادستان مرکز استان و جمعی از معاونین دادگستری استان از روند احداث گلخانه هیدروپونیک اسفندقه که در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار آغاز و در حال حاضر ۵هکتار از آن در مرحله بهره برداری است که درصورت تکمیل طرح برای بیش از ۵۰۰نفر بصورت مستقیم اشتغال زایی خواهد شد،بازدید نمودند و مقرر گردید مشکلات حقوقی این سرمایه گذار با بانک در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مطرح و پیگیری شود

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.