تاریخ انتشار : دوشنبه 7 آذر 1401 - 7:28
کد خبر : 6172

آیین آزادسازی ۲۱ مددجوی جرائم غیرعم+تصویر

آیین آزادسازی ۲۱ مددجوی جرائم غیرعم+تصویر
با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان انجام شد: آزادی 21 مددجوی جرایم غیرعمد و معسر به مناسبت هفته بسبج / شهیدسلیمانی اهتمام جدی برای کمک به مردم و رفع مشکلات آنها داشته اند

به گزارش نسیم صبا:آیین آزادسازی ۲۱ مددجوی جرائم غیرعمد، معسر، و عمد سبک در مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به مناسبت هفته بسیج در محل گلزار شهدای کرمان با حضور رییس کل دادگستری استان، جانشین بسیج حقوقدانان کشور، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، رییس بسیج حقوقدانان استان و جمعی از مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.
رییس کل دادگستری استان کرمان در این آیین گفت: فرمایشات بسیار حکیمانه امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره بسیج و مسائل جاریه کشور بسیار ارزشمند است و انشاالله فتح باب جدیدی برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب اسلامی در کشور خواهد بود و انشاالله همه ما بتوانیم وظیفه خود در این مسیر را انجام دهیم.
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی اظهارداشت: امروز بسیار خرسندیم که رهبری فرزانه، بصیر، حکیم و انقلابی؛ رهبری این نظام و کشور را بر عهده دارند.
وی از دست اندرکاران آیین آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و معسر تقدیر کرد و ادامه داد: یکی از برنامه های مورد تا کید در سند تحول قضایی، کاهش جمعیت کیفری زندان ها، توسعه صلح و سازش و اجرای سیاست هایی است که مانع از زندانی شدن افراد معسر می شود و از این رو اقدامات گسترده ای در ستاد دیه انجام می شود که شایسته تقدیر است.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به ایجاد زمینه ازادی ۲۱ مددجوی جرایم غیرعمد و معسر در استان کرمان به مناسبت هفته بسیج توسط بسیج حقوقدانان با همکاری ستاد دیه، تصریح کرد: در این رابطه بخشی از بدهی بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی این افراد با صلح و سازش به اخذ رضایت شکات منتهی شده و ۴۰۰ میلیون تومان نیز از سوی بسیج حقوقدانان تامین شده و مابقی آن نیز از محل تسهیلات پرداخت شده است.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی از اقدامات و کمک های خیران نیز تقدیر و بیان کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اهتمام جدی برای کمک به مردم و رفع مشکلات آنها داشته اند و به یقین آزادسازی امروز نیز موجب شادی روح آن شهید گرانقدر خواهد بود.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این آیین با اشاره به این مطلب که خوی ومنش سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مبتنی بر مردم داری، مردم
یاری و مردم یاوری بود، تاکید کرد: سپاه ثارالله استان کرمان اقدامات خود برای آزادسازی زندانیان معسر را از سال ۸۸ آغاز کرده و تاکنون بیش از چهار هزار و
۲۰۰ مددجو از زندان های استان کرمان آزاد شده اند.

سردار محمدعلی نظری هفته بسیج را گرامی داشت و افزود: در نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ۶۳ مددجوی جرایم
غیرعمد، معسر و عمد سبک در قالب “پویش آزادی زندانیان در مکتب سردار سلیمانی” از زندان های استان کرمان آزاد شده اند.
وی با اشاره به این مطلب که در سال گذشته ۳۷۰ نفر از زندان رهایی یافته اند وامسال نیز در مناسبت های مختلف ۴۷ نفر ازاد شده اند، تصریح کرد: امروز نیز ۲۱ مددجوی جرایم غیرعمد با مجموع بدهی ۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از زندان های استان کرمان آزاد می شوند که دومیلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان صلح و سازش حاصل شده ، ۴۰۰ میلیون تومان از سوی بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله و مابقی آن از محل تسهیلات و کمک ستاد دیه تامین شده است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به این مطلب که استان کرمان در زمینه آزادسازی زندانیان نیازمند و معسر از استان های پیشتاز در کشور به شمار می رود، اظهارداشت: به مناسبت هفته بسیج، جلب رضایت اولیای دم برای سه نفر از محکومان قصاص نفس (قتل عمد) نیز انجام شده است.
سردار نظری یادآور شد: تنظیم تفاهم نامه با کانون کارشناسان دادگستری به منظور ارائه خدمات به خانواده مددجویان نیازمند، معرفی وکیل رایگان به زندانیان و خانواده های آنها، پیگیری مشکلات خانواده های نیازمند و توزیع بسته های حمایتی به خانواده مددجویان نیز به مناسبت هفته بسیج انجام شده است.
وی گفت: در هفته مقاومت (سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاح قاسم سلیمانی) ۶۳ مددجوی معسر و غیرعمد از زندان های استان کرمان آزاد خواهند شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.