تاریخ انتشار : دوشنبه 3 بهمن 1401 - 7:57
کد خبر : 7733

آموزش نکات ایمنی و مصرف بهینه گاز به دانش آموزان کرمانی

آموزش نکات ایمنی و مصرف بهینه گاز به دانش آموزان کرمانی
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان از اجرای طرح همیاران گاز در سراسر مدارس استان کرمان خبر داد.

به گزارش نسیم صبا: منوچهر فلاح بیان کرد: در پی تفاهم نامه شرکت گاز استان با اداره کل آموزش و پرورش کرمان با اجرای طرح همیار گاز، این شرکت به آموزش نکات ایمنی و چگونگی مصرف بهینه گاز، این نعمت طبیعی به دانش آموزان در مقاطع تحصیلی گوناگون پرداخته است.
وی افزود: کارشناسان شرکت گاز کرمان با حضور در سایر مدارس شهرستان های استان سعی داشته با آموزش صحیح نکات ایمنی به دانش آموزان و تشویق آنها به مصرف درست و بهینه گاز قدم موثری در کاهش مصرف و خطرهای احتمالی ناشی از آن بردارند.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با اشاره به نقش و تاثیر آموزش از سنین پایین در جامعه، بیان کرد: بیش¬ترین درصد جمعیت جامعه را نوجوانان و جوانان تشکیل داده و این افراد با آموزش مناسب قابلیت پذیرش رفتارهای صحیح در مصرف و تغییر رفتار در الگوهای مصرف را دارند، بنابراین اجرای طرح همیار گاز بدون شک گام موثری در اجرای صحیح نکات ایمنی و مصرف بهینه گاز در جامعه خواهد داشت.
شایان ذکر است این نکات از طریق اطلاع رسانی در سامانه شاد نیز به دانش‌آموزان، آموزش داده می شود.

همیار انرژی (دانش آموز) کیست؟
همیار انرژی به دانش آموزی اطلاق می شود که افزون بر تلاش برای تحصیل علم و تربیت در مدرسه ، به صورت داوطلبانه و با هماهنگی مسئولان ذیربط مدرسه، به منظور آموزش و فرهنگ سازی در خانواده خود ضمن گذراندن آموزش در خصوص انرژی (آب، برق، گاز، نفت، بنزین و …) با مشارکت و همراهی خانواده ضمن ارتقای بهره‎وری درست از منابع انرژی مانع هدر رفت منابع و هزینه های اضافی به خانواده ،مدرسه و جامعه خواهد شد.
وظایف و ماموریت های همیار انرژی (دانش آموزان) چیست؟


همیار انرژی پس از عضویت، خود را موظف به اشاعه طرح و ترویج اهداف در میان گروه همسالان می داند و همکلاسی‎های خود را برای عضویت در طرح مدیریت انرژی خانه دعوت و توجیه می کند. همیار انرژی خود را سفیر طرح در مدرسه، خانواده و جامعه می داند و برای استفاده صحیح و پیشگیری از هدر رفتن منابع انرژی ( آب، برق، گاز، نفت، بنزین و …) با مطالعه و آموزش راهکارهای حفظ انرژی، خود را مکلف به رعایت آن در خانه و مدرسه می داند. همیار انرژی باید با راهکارهای خود و آموزش های ارائه شده می تواند در هر سال هزینه های انرژی خانواده خود را کاهش دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.