تاریخ انتشار : شنبه 12 آذر 1401 - 6:57
کد خبر : 6312

آغاز عملیات اجرایی طرح زنگ حقوق در مدارس شهرستان زرند

آغاز عملیات اجرایی طرح زنگ حقوق در مدارس شهرستان زرند
در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش آگاهی های عمومی و در جهت اجرای مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند، طرح زنگ حقوق در مدارس این شهرستان اجرایی شد.

به گزارش نسیم صبا:ابوالفضل فرحبخش، رییس دادگستری شهرستان زرند در اولین جلسه زنگ حقوق که با هدف آگاه‌سازی حقوقی جامعه در دبیرستان دخترانه کوثر و با حضور دادستان شهرستان برگزار گردید،گفت: یکی از عوامل موثر در افزایش جرائم و تخلفات، عدم آگاهی جامعه از قوانین و مقررات حقوقی است.
وی با تأکید برضرورت آگاهی آحاد مردم، به‌خصوص دانش آموزان از حقوق و تکالیف قانونی خود در جامعه، اظهارداشت: نوجوانان آینده ساز به دلایل وموضوعات مختلف از جمله اثرات شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای و همچنین سایرآسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و… در معرض ابتلاء به جرم وقانون‌شکنی هستند و باید با توسعه آگاهی های حقوقی و عمومی، زمینه هدایت آنها به مسیر درست را فراهم کرد.
رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند افزود: با افزایش آموزش وآگاهی بخشی به فرزندان، فرهنگ‌سازی و پیشگیری از وقوع جرم، می‌توان از تشکیل پرونده‌های جدید در دستگاه قضائی جلوگیری کرد.

فرحبخش، کاهش آسیب‌های اجتماعی را از جمله دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: هم افزایی و همگرایی دادگستری با آموزش ‌و پرورش و ورود قضات مجرب به مدارس و آموزشگاه‌های استان در قالب طرح زنگ حقوق در مدارس، درکاهش آسیب های اجتماعی وجرایم وتخلفات بسیار مثمر ثمر است.
دادستان شهرستان زرند نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: طرح زنگ حقوق در مدارس یکی از طرح‌های مؤثر درحوزه پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که با هدف ارائه جذاب مسائل حقوقی به دانش آموزان درمدارس دوره متوسطه شهرستان اجرا می‌شود .
رضا یعقوبی افزود: آگاه‌سازی نوجوانان وجوانان نسبت به تبعات رفتارهای مجرمانه و مجازات، آشنایی قضات با فضای مدارس و روحیات قشر جوان و نوجوان، ایجاد اعتماد وارتباط مناسب بین دانش آموزان و دستگاه قضائی و ترویج فرهنگ قانون مداری در مدارس از دیگر اهداف اجرای طرح زنگ حقوق در مدارس است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.