تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 - 7:22
کد خبر : 12909

شناسایی زنان آسیب دیده کرمان در دستور کار دادگستری قرار گرفت

شناسایی زنان آسیب دیده کرمان در دستور کار دادگستری قرار گرفت
- رییس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: برنامه شناسایی و حمایت از زنان، اطفال و نوجوانان در معرض آسیب و آسیب دیده در دستور کار دستگاه قضایی این استان قرار گرفته است.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا :حجت السلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست هم اندیشی مسئولان قضایی استان کرمان با موضوع بررسی مشکلات دفاتر حمایت از حقوق کودکان و زنان آسیب دیده افزود: در حال حاضر ۲۰ دفتر حمایت از کودکان و زنان آسیب دیده در حوزه های قضایی شهرستان ها و همچنین مرکز این استان در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تاکید کرد: باید از ظرفیت مشاوران خانواده در شعب دادسرا و دادگاهای خانواده و دادگاه های ویژه کودکان و اطفال استفاده شود.

وی تاکید کرد: بایستی پیگیری های لازم به منظور ایجاد فضای مناسب برای راه اندازی یا فعال سازی دفاتر حمایت از زنان در دادستانی مرکز استان و سایر حوزه های قضایی در دستور کار قرار گیرد و ملزومات، امکانات و تجهیزات مورد نیاز این دفاتر فراهم شود.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بر لزوم اجرای برنامه های حمایت از کودکان و زنان آسیب دیده تاکید کرد و افزود: لازم است تا اطلاع رسانی به شبکه های استانی و رسانه ها در خصوص راه اندازی دفاتر حمایت انجام گیرد.

سیدمهدی قویدل بر غربالگری زنان در معرض آسیب های اجتماعی از سوی دستگاه های متولی تاکید کرد و گفت: در دفاتر حمایت بررسی مشکلات و آسیب های ناشی از مشکل در زنان شناسایی و سپس تعیین بهترین راهکار برای رسیدگی و رفع مشکل آن ها ارائه می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.