تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 تیر 1401 - 8:12
کد خبر : 2471

گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه قطر با امیرعبداللهیان درباره مذاکرات هسته‌ای

گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه قطر با امیرعبداللهیان درباره مذاکرات هسته‌ای
وزیر خارجه قطر شامگاه چهارشنبه در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره مذاکرات هسته‌ای گفت وگو کرد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر با امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود تلفنی گفت‌ وگو کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه قطر در این تماس تلفنی با همتای ایرانی خود درباره روابط دوجانبه، آخرین تحولات منطقه و آخرین تحولات در رابطه با مذاکرات هسته‌ای گفت وگو کرد و به تبادل نظر درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور پرداخت.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه صبح چهارشنبه با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و درخصوص همکاری‌های دو کشور و تحولات منطقه گفت وگو کرد.

در این دیدار باقری دوستی و برادری میان دو کشور را سرمایه ارزشمندی برای ارتقای مناسبات همه‌جانبه میان تهران و دوحه دانست و بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر خارجه قطر نیز با اشاره به سفرهای متقابل رئیس جمهور ایران و امیر قطر، اجرای توافق‌های بعمل آمده در این سفرها را نشان دهنده اراده جدی رهبران دو کشور برای توسعه روابط در همه زمینه‌ها دانست.

مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر حمایت ایران از نقش سازنده قطر در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، میزبانی این دور از مذاکرات رفع تحریم‌ها توسط دولت قطر را نشانه حسن‌نیت این کشور در ترویج گفت وگو و تعامل دانست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.