تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 - 5:19
کد خبر : 3296

شورای اداری رابر با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور در این شهرستان برگزار شد.

شورای اداری رابر با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور در این شهرستان برگزار شد.
همزمان با سی و یکمین سفر استانی رئیس جمهور و هیأت دولت به استان کرمان، شورای اداری رابر با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش نسیم صبا:در این جلسه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر نسبت به اهمیت جایگاه بخش کشاورزی و اینکه بیش از هفتاد درصد مردم در این شهرستان مستقیما به شغل کشاورزی مشغول اند بیان داشت: سطح باغات گردوی شهرستان رابر ۴۵۰۰ هکتار می باشد که رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است که متسفانه بیش از هشتاد درصد این باغات درگیر آفت کرم خراط هستند که نیازمند تخصیص اعتبار ویژه ای می باشد که با توجه به اجرای موفق مبارزه تلفیقی به مساحت یکصد و ده هکتار در روستاهای ننیز علیا و سفلی براحتی می توان علیه این آفت مبارزه کرد.

کریم قاسمی، مگس مدیترانه ای را یکی از اصلی ترین معضلات تولید در بخش کشاورزی شهرستان مطرح نمود و تخصیص اعتباری جهت ریشه کن کردن این آفت را از معاونت ریاست محترم جمهور تقاضا نمود.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای یکصد و بیست و نه رشته قنات است خواستار اعتباری ملی جهت مرمت و لایه روبی قنوات این شهرستان با توجه به اینکه سالانه سیل اکثر قنوات را دچار خسارت می کند ، شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر وجود منابع آب سطحی و رودخانه ها و خرده مالکی بودن مزارع و باغات شهرستان را باعث عدم موفقیت در اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و نوین مطرح کرد و خواستار احیای ردیف ملی ساخت کانال های بتنی انتقال آب کشاورزی شد.

وی همچنین خواستار اصلاح چارت اداری مدیریت و تخصیص کد به مراکز خدمات کشاورزی حومه و بخش هنزا شد که متاسفانه علی الرغم شهرستان شدن رابر هنوز چارت اداری تغییری پیدا نکرده است.

دکتر سلاجقه نماینده تام الاختیار رئیس جمهور در سفر استانی، قول مساعد جهت تخصیص اعتبار ویژه جهت مبارزه با آفت کرم خراط و همچنین خواستار پیگیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شد و مقرر گردید وقت ویژه ای جهت دیدار با وزیر محترم جهاد کشاورزی در تهران جهت پیگیری مشکلات بخش کشاورزی شهرستان گرفته شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.