تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 تیر 1401 - 8:37
کد خبر : 2257

خطیب‌زاده:‌ گزارش سازمان ملل علیه ایران، سیاسی و غیرمنصفانه است

خطیب‌زاده:‌ گزارش سازمان ملل علیه ایران، سیاسی و غیرمنصفانه است
سخنگوی وزارت امور خارجه، قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره وضعیّت حقوق بشر ایران را مبتنی بر انگیزه‌های سیاسی، مغرضانه و غیرمنصفانه دانست.

به گزارش نسیم صبا:سعید خطیب‌زاده روز سه شنبه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد و گزارش موقت دبیرکل سازمان ملل متحد از وضعیّت حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: همانطور که بارها تأکید شده چنین قطعنامه‌هایی مبتنی بر انگیزه‌های سیاسی، مغرضانه و غیرمنصفانه صادر شده و بر مبنای رویکرد ارتقایی حقوق بشر که از وظایف عمده نهادهای بین المللی حقوق بشری محسوب می‌شود، تدوین نیافته، ضمن اینکه از اجماع کشورهای عضو نیز برخوردار نبوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران نظرات و استدلال‌های مبسوط و مستدل خود نسبت به یکایک بندها و ادعاهای گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد را به دفتر وی ارسال کرد که متاسفانه مورد بی‌توجهی معنادار قرار گرفت.

خطیب زاده تاکید کرد: متاسفانه گزارشی که به نام دبیرکل سازمان ملل متحد انتشار یافته مبتنی بر ادعاهای نادرست و مستند به منابع نامعتبر است و بدین دلیل متن اصلی گزارش عمدتا براساس مفاد ادعاها و اتهامات گروه‌های معاند و فرقه‌های تروریستی تنظیم شده و پاسخ مشروح جمهوری اسلامی ایران به این گزارش در شورای حقوق بشر در اختیار همه کشورها قرار داده خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران تعامل مثبتی با دفتر کمیسر عالی حقوق بشر و سازوکارهای حقوق بشری سازمان ملل دارد که متاسفانه این تعامل مثبت و پیشرفت‌های حقوق بشری کشورمان انعکاس مناسبی در گزارش دبیر کل نداشته است، اما علیرغم این موارد، جمهوری اسلامی ایران براساس باور شرعی و تعهدات قانونی خود همچنان خود را مکلف به ترویج و ارتقای حقوق بشر دانسته و آماده همکاری و تعامل با سازوکارهای حقوق بشری سازمان ملل است.

وی خاطرنشان کرد: در این گزارش به مسؤولیّت واضعان تحریم و مجریان آنها اشاره نشده و از تشریح تأثیرات منفی، مخرب، آسیب زننده و کشنده اقدامات قهری یکجانبه غیرقانونی، ظالمانه و جنایتکارانه بر حقوق بشر ملّت ایران توسط رژیم آمریکا و مسؤولیّت بین المللی آن، خودداری شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.