تاریخ انتشار : دوشنبه 23 آبان 1401 - 7:26
کد خبر : 5754

افزایش قدرت خرید مردم و کاهش تورم یکی از اولویت‌های مهم مجلس است

افزایش قدرت خرید مردم و کاهش تورم یکی از اولویت‌های مهم مجلس است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مهم‌ترین اولویت ما در مجلس این است تورم را در جامعه کاهش دهیم زیرا این موضوع به ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم آسیب جدی می زند.

به گزارش نسیم صبا از مهر، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه بازدید از کتابخانه شهید مفتح کرمان در جمع کتابداران و مسؤولان کتابخانه های شهر کرمان با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و تقدیر از فعالان این حوزه اظهار داشت: عرصه علم، دانش و کتاب برای جامعه‌ای که می‌خواهد پیشرفت کند ضروری است و باید به این عرصه کمک کنیم و نباید حتی یک نفر بی‌سواد داشته باشیم.

پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش درباره افزایش حقوق برای کارکنان دولت بیان کرد: افزایش حقوق در بودجه امسال به صورت پلکانی است و میانگین بین ۱۵ تا ۲۰ درصد برای حقوق‌های پایین و کمتر از ۱۰ درصد برای حقوق‌های بالا اجرایی شد و مصوبه اخیر نیز به تائید شورای نگهبان رسید و مابه التفات از مهرماه پرداخت خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه اظهار کرد: تلاش ما در مجلس این است به جای افزایش حقوق، قدرت خرید مردم را افزایش بدهیم و این از طریق کاهش تورم امکانپذیر است و بالا رفتن قدرت خرید مردم موجب رضایتمندی می‌شود.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین اولویت این است دور موتور تورم را کند کنیم زیرا اکنون شتاب زیادی دارد و به ارزش پول ملی، قدرت خرید مردم و آسیب می‌زند.

پورابراهیمی افزود: یکی از دلایلی که به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زند، خود تورم است. هرچند تحریم، مسائل نفتی، رد و بدل کردن پول و در تورم تأثیر دارند اما تورم خودش تبدیل به تهدید می‌شود و در زمان تورم، ارزش پول ما در مقابل دلار و ارزهای دیگر کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه یکی از ریشه‌های تورم، وضعیت درآمدهای پایدار بودجه است و باید درآمد پایدار ایجاد کنیم، اظهار داشت: در سال‌های گذشته دولت‌ها به جای تلاش و کار، استقراض کردند و اثر آن تورم و ناترازی شده و تمام تلاش ما و دولت فعلی این است که این مسئله را به حداقل برسانیم و در برخی موارد توانستیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: ارزیابی بنده از تیم اقتصادی دولت سیزدهم متوسط است و حرکت دولت در بخش اقتصادی رو به رشد است و این اقدامات نشان می‌دهد می‌توانیم ناترازی ها را در بخش‌هایی کاهش بدهیم.

وی بیان داشت: به شدت نگران خروج پزشکان از کشور هستیم زیرا پرداخت‌ها به این قشر در خارج از کشور زیاد است و باید قدرت خرید جامعه را با رویکرد کاهش تورم انجام بدهیم و روی عوامل کاهش تورم دست گذاشته‌ایم و داریم پیگیری می‌کنیم و جهت گیری دولت مثبت است و اثرات را در معیشت مردم در یکی دو سال آینده می‌بینیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.