تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 آذر 1401 - 7:31
کد خبر : 6485

اجرای مالیات بر عایدی سرمایه جلوی سفته‌بازی و دلالی را می‌گیرد

اجرای مالیات بر عایدی سرمایه جلوی سفته‌بازی و دلالی را می‌گیرد
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مالیات بر عایدی سرمایه جلوی سفته‌بازی‌ها و دلالی‌ها را می‌گیرد، گفت: این مالیات نقدینگی‌های سرگردان را سامان و به سمت تولید و بهبود فضای کسب‌وکار سوق می‌دهد.

«به گزارش نسیم صبا :سید غنی نظری خانقاه» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه در دستور مجلس قرار دارد، اظهار کرد: کل هدف این طرح، جلوگیری از سفته‌بازی و دلالی است.

وی افزود: میلیاردها تومان نقدینگی سرگردان در جامعه وجود دارد که باید با استفاده از ابزارهای اقتصادی به سمت سرمایه‌گذاری‌هی مولد سوق داده شود.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کارمندان مالیات پرداخت می‌کنند، گفت: مالیات کارمندان پیش از دریافت حقوق از آنها کسر می‌شود، این در حالی است که بسیاری از دلالان، روزانه میلیاردها تومان خرید و فروش کرده و سود کسب می‌کنند اما ریالی مالیات پرداخت نمی‌کنند.

وی تأکید کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه منجر می‌شود تا جلوی بازار سفته‌بازی و دلالی‌ها گرفته شود.

نظری خانقاه عنوان داشت: کنترل نقدینگی‌ها و کاهش نرخ تورم یکی دیگر از مزایای طرح مالیات بر عایدی سرمایه است.

به گزارش ایرنا، مالیات بر عایدی سـرمایه با رویکرد عدالت‌محوری دولت سیزدهم و تمرکز بر کنتـرل بی‌ثباتی قیمت‌ها، کاهش عملیات سفته‌بازی و مقابله با فعالیت‌های سوداگرانه است تا سرمایه‌گذاران را به سمت بخش مولد و اقتصادی کشور سوق دهد، اما این طرح همچنان در مجلس شورای اسلامی معطل مانده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.