تاریخ انتشار : شنبه 12 شهریور 1401 - 5:52
کد خبر : 3787

رئیس جمهور در مراسم افتتاح رسمی طرح عظیم آبرسانی غدیر: تجربه یکسال گذشته نشان داد که با مدیریت صحیح می‌توان مشکلات کشور را به سرعت رفع کرد

رئیس جمهور در مراسم افتتاح رسمی طرح عظیم آبرسانی غدیر:  تجربه یکسال گذشته نشان داد که با مدیریت صحیح می‌توان مشکلات کشور را به سرعت رفع کرد
رئیس جمهور در پنجمین سفر خود به استان خوزستان که به ممنظور افتتاح رسمی طرح عظیم آبرسانی غدیر انجام شد، اظهار داشت: اجرای این طرح در ۱۰ ماه به جای حداقل ۳ سال پیش‌بینی، این امیداواری را ایجاد کرد که می‌توان اجرای طرح‌های مرتبط با رفع تنش‌های آبی کشور را با سرعت بیشتر انجام داد.

به گزارش نسیم صبا:آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی ظهر روز جمعه در مراسم بهره‌برداری رسمی از این طرح، گفت: خرسندم که امروز طرحی را افتتاح می‌کنیم که پیش‌بینی می‌شد حداقل ۳ الی ۴ سال طول بکشد اما به دست توانای مهندسان و کارگران و مدیران جهادی در مدت ۱۰ ماه به نتیجه رسیده و مردم عزیز ما در این استان، ۲۶ شهرستان و ۱۶۰۰ روستا می‌توانند از این آب بهره‌مند شوند.
رئیس جمهور با قدردانی از همه کسانی که برای طراحی و اجرای این پروژه عمرانی ارزشمند زحمت کشیدند، افزود: همه بخش‌های این طرح از طراحی تا اجرا و تجهیزات بکار رفته کاملا ایرانی و این حقیقتاً مایه افتخار است.
دکتر رئیسی با بیان اینکه همه ایران مدیون خوزستان است، اظهار داشت:‌ این استان در روزهای سخت جنگ تحمیلی در مقابل ستمگران و صدامیان مردانه ایستادگی کرد و فرزندانش را تقدیم انقلاب کرد. در روزهایی که خانه و کاشانه اهالی جای جای این استان به مخاطره افتاده بود، آنها با وجود همه تهدیدات ماندند و مجاهدانه از کشور، وطن و ارزش‌ها دفاع کردند.
رئیس جمهور خوزستان را سرزمین مجاهدان، شهیدان و ایثارگران توصیف و تصریح کرد: اینجا سرزمین مجاهدانی است که دیروز با سلاح در مقابل دشمن ایستادگی می‌کردند و امروز هم با شعار «ما می‌توانیم» به مردم عزیز امید می‌دهند و دشمنان را ناامید می‌کنند.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت‌های زیادی دارد که بهره‌برداری از آنها نیاز به کار و تلاش دارد، خاطرنشان کرد: جا دارد از وزیر و مدیران وزارت نیرو قدردانی کنیم که با روحیه جهادی به دنبال حل مشکلات مردم هستند و امروز چه افتخاری از این بالاتر که با اجرای این طرح به زوار امام حسین(ع) آب‌رسانی می‌شود. همچنین باید از عزیزان بسیج، سپاه و ارتش که دیروز در سنگر دفاع از خوزستان از خودگذشتگی می‌کردند و امروز برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کنند نیز قدردانی کنم.
رئیس جمهور همچنین با قدردانی از استاندار و مدیران استانی برای پیگیری مجاهدانه طرح‌های عمرانی خوزستان که اجرای این طرح را به جای ۳ الی ۴ سال در ۱۰ ماه به سرانجام رساندند، گفت: اجرای جهادی و سریع طرح آبرسانی غدیر برای بنده و مردم این توقع را ایجاد می‌کند که مدیران در سراسر کشور برای رفع تنش‌های آبی مجاهدانه و با سرعت تلاش کنند.
دکتر رئیسی با اشاره به مدیریت موفق تامین و مصرف برق در تابستان امسال از سوی وزارت نیرو افزود: کمتر کسی فکر می‌کرد با کمبودهای موجود خاموشی برق در بخش خانگی نداشته باشیم، اما مدیریت و همراهی و همکاری مردم و اصناف اثبات کرد می‌شود با کمبودها و درست استفاده کردن از آب و برق و منابع به نحوی حرکت کرد که در خانه‌ها خاموشی نداشته باشیم.
رئیس جمهور با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام شده برای تامین منابع آب طرح آبرسانی غدیر و ابراز خرسندی از بهره‌مندی مردم در روستاهای تحت پوشش اظهار داشت: مردم استان و بخصوص روستاهای خوزستان بسیار مناعت‌ طبع دارند به شکلی که وقتی خدمت آنها می‌رسیم، می‌بینیم زندگی‌شان با سختی مواجه است، اما یک مسأله بسیار بالاتر و برتر را می‌بینند و برای نظام، سلامتی رهبری و پیشرفت کشور دعا می‌کنند. به من به مدیران کشور تاکید می‌کنم که به این مردم بزرگوار، هر چقدر خدمت کرده باشیم، باز هم کم است.
آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: اجرای جهادی چنین طرح‌هایی باعث امیدوار کردن مردم می‌شود و این امیدواری موجب مشارکت بیشتر مردم در عرصه‌های اجتماعی، افزایش سرمایه اجتماعی، نشاط اجتماعی و نقش‌آفرینی جوانان عزیز خواهد شد. عمیقاً معتقدیم که در این کشور می‌شود کارهای بزرگی انجام داد و امیدوارم اجرای طرح فاضلاب اهواز و دیگر شهرهای استان نیز هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.
رئیس جمهور در ادامه سخنانش با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی استاندار درباره ایجاد اشتغال در استان اظهار داشت: این گزارش نشان داد که اعتباراتی که برای اشتغال استان در نظر گرفته شده، جذب و باعث شده رشد اقتصادی استان از ۲ درصد به ۵ درصد افزایش پیدا کند.
دکتر رئیسی با تاکید بر ضرورت ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ در خوزستان، تصریح کرد: اجرایی شدن این مهم می‌تواند در جهت باز شدن گره‌های این استان بسیار نقش‌آفرین باشد.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به سخنان امام جمعه اهواز مبنی بر اینکه این پنجمین سفر رئیس جمهور به خوزستان در یکسال گذشته است، گفت: قبلا هم گفتم، اگر لازم باشد هر ماه به خوزستان سفر می‌کنم تا مشکلات مردم حل شود و تا تحقق آنچه که در وزرشگاه بزرگ اهواز و در جمع جوانان خوزستان وعده دادیم، از پا نخواهیم نشست.
رئیس جمهور افزود: یقین می‌دانم اگر ما اخلاص داشته باشیم، برکات الهی همراه خواهد بود و مسایلی که ممکن است امروز به صورت یک آرزو درآمده باشده، به دست توانای شما محقق خواهد شد و ما هم خدمتگزار مردم خواهیم بود و این مسایل به لطف خداوند متعال حل خواهد شد.
دکتر رئیسی با اشاره به حضور خود در بخش شیهون دزفول به عنوان یکی از دوردست‌ترین مناطق استان خوزستان اظهار داشت: مردم این منطقه مشکلاتی داشتند، اما بسیار با روحیه، باصفا، مخلص و ولایتمدار بودند. این مردم شهید داده بودند اما همچنان مشکلات زیادی داشتند و کسانی که دیروز از این خاک در برابر دشمن دفاع کردند، امروز باید در عرصه تولید، ساخت جاده، فعال کردن کارخانه‌ها، به راه انداختن کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و ساخت مسکن برای مردم فعال باشند و دولت را در رفع مشکلات و آبادانی کشور یاری کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.