تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 شهریور 1401 - 8:28
کد خبر : 4290

کنعانی: غربی‌ها از فرصت طلبی و استفاده ابزاری از مقوله حقوق بشر اجتناب کنند

کنعانی: غربی‌ها از فرصت طلبی و استفاده ابزاری از مقوله حقوق بشر اجتناب کنند
سخنگوی وزارت امور خارجه مواضع مداخله‌جویانه آمریکا و اتحادیه اروپا را محکوم و به این کشورها توصیه کرد از فرصت طلبی و استفاده ابزاری از مقوله حقوق بشر اجتناب کنند.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، ناصر کنعانی شامگاه سه شنبه در واکنش به مواضع مداخله جویانه برخی مقامات آمریکا، اتحادیه اروپایی و تعدادی از کشورها در خصوص فوت خانم مهسا امینی با عرض تسلیت به پدر و مادر و خانواده داغدار ایشان، مواضع مداخله‌جویانه خارجی در مورد این حادثه تأسف‌بار را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: کشورهایی که با سابقه طولانی جنگ‌افروزی و خشونت در سرتاسر جهان شناخته شده اند، از وجاهت و مشروعیتی برخوردار نیستند که دیگران را در مورد حقوق بشر موعظه کنند.

وی افزود: دولت آمریکا با تداوم سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی، بزرگترین ناقض حقوق ملت ایران است و نمی‌تواند با طرح ادعاهای اثبات نشده و اتخاذ مواضع فریبکارانه، خود را غمخوار و حامی مردم ایران نشان دهد.

کنعانی با تأکید بر اینکه حقوق بشر بر اساس باورها و ارزش‌های دینی و تاریخی، برای جمهوری اسلامی ایران از ارزش و جایگاهی ذاتی برخوردار است، افزود: باعث تأسف است که برخی کشورها با سوء استفاده سیاسی و ابزاری از حقوق بشر، تلاش می‌کنند از یک حادثه در حال بررسی، به عنوان فرصتی برای پیگیری اهداف و امیال سیاسی خود علیه دولت و ملت ایران بهره گیرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه دستورات لازم جهت انجام تحقیقات دقیق و شفاف در مورد این رخداد غم‌بار از سوی بالاترین مسئولان اجرایی، قضایی و قانونگذاری کشور صادر شده است، گفت: رویکرد دوگانه طرف‌های غربی و چشم بستن آن‌ها بر جنایات مداوم هم پیمانان خود در اقصی نقاط جهان از جمله علیه ملت مظلوم فلسطین، صرفا به نمایان شدن بیش از پیش ریاکاری غرب در موضوع حقوق بشر منجر خواهد شد.

کنعانی در پایان به این دسته از دولت ها توصیه کرد بر اصلاح وضعیت اسف‌بار حقوق بشر در کشورهای خود پرداخته و از تلاش بی‌ثمر برای فتنه‌انگیزی در دیگر کشورها دست بردارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.