تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 فروردین 1401 - 13:46
کد خبر : 1592

چکیده کتاب کنترل ذهن

چکیده کتاب کنترل ذهن
کتاب کنترل ذهن نتیجه و جمع‌بندی آموزش‌های خوزه سیلوا در راستای بهره ‌برداری بیشتر از توانایی ذهن است. این کتاب توسط دو نویسنده یعنی فیلیپ میل و خوزه سیلوا نوشته شده است.

در بخش‌هایی که توسط فیلیپ میل نگارش یافته‌اند، بر اهمیت، دستاورد‌ها و سازگاری متد‌های کنترل ذهن سیلوا در دوره‌ی امروزی تاکید رفته است. در مقابل فصل‌های دیگر کتاب بیان‌کننده روش‌هایی هستند که خوزه سیلوا در سمینار‌ها و کارگروه‌های آموزشی خود از آن‌ها برای آموزش استفاده کرده است.

دوره‌های آموزشی سیلوا بین ۴۰ تا ۴۸ ساعت زمان دارند و به همین دلیل ممکن است خواننده نتواند بهره‌گیری کامل از تمام آموزه‌های سیلوا را تنها با اتکا به همین کتاب انجام دهد. اما مطالعه‌ی کتاب کنترل ذهن می‌تواند راهکار و مقدمه‌ای بر کنکاش‌های بیشتر خواننده با نگرش بر موضوعات مورد بحث در کتاب باشد.

چکیده کتاب کنترل ذهن
شما می‌توانید با خواندن کتاب کنترل ذهن اثر خوزه سیلوا، توانایی کنترل ریتم امواج مغزی خود را در جهت بهبود وضعیت زندگی‌تان کسب کنید. شاید برایتان تعجب برانگیز باشد، ولی این کار با کمک متد سیلوا کاملا عملی است و نتایج آن منافع سودمند بیشماری برای شما دارد.

ذهن به اسبی چموش می‌ماند‌؛ اسبی توانمند و نیرومند که اگر بتوانیم آن را رام و مهار کنیم و بر آن سوار شویم، ما را تا به آنجا می‌رساند که به جز خدا نبینیم. اما اگر بدون مهار و کنترل کردن اسب، بر آن سوار شویم چنان ما را بر زمین می‌زند که گاه شاید دیگر نتوانیم از روی زمین بلند شویم.

هیچ رویدادی در دنیای بیرون رخ نمی‌دهد مگر آن‌که پیش از آن در دنیا ذهن رخ داده باشد. برای این که دنیایی زیبا برای خود بیافرینید نخست باید ذهن خود را زیبا کنید و برای این‌که ذهنتان را زیبا کنید پیش از آن باید مهار و کنترل ذهنتان در دست گیرید. با خواندن کتاب کنترل ذهن ، ذهنی زیبا و توانمند و در پی آن دنیایی سرشار از زیبایی‌ها برای خود بیافرینید.

دانش کنترل و مهار ذهن
چگونگی مهار و کنترل ذهن و شیوه‌های بهره‌برداری از نیروی بی‌کران آن دانش نوپایی است که دیر زمانی از پدیداری آن نمی‌گذرد. خوزه سیلوا (Jos’e Silva) یکی از اندیشمندانی است که با ‌آن‌که در هیچ مدرسه و کلاس درسی شرکت نکرده است، درس‌های بسیاری درباره دانش کنترل ذهن برای آموختن به ما دارد.

متد کنترل ذهن سیلوا امروز در بیش از صد و سی کشور دنیا و از جمله در ایران آموزش داده می‌شود و تاکنون میلیون‌ها نفر با بهره‌برداری از این شیوه و کنترل ذهنشان توانسته‌اند به دستاوردهایی بزرگ و چشمگیر دست یابند.

بخشی از متن کتاب
من کمک می‏‌ کنم تا مراقبه را یاد بگیرید. هرچقدر بیشتر به مراقبه بپردازید، به همان نسبت عمیق ‏تر به درون خود سفر خواهید کرد. با انجام مراقبه شخصی به آرامشی درونی و به ثبات دست پیدا می کنید. ثبات این آرامش موجب می‌‏شود که دیگر هیچ‌ چیز نتواند زندگی فرد را متزلزل کند.

با انجام مراقبه، به آرامشی عمیق و همیشگی دست پیدا میکند؛ تجربه ‏‌ای شادی‌ بخش برای رسیدن به سطوح عمیق آگاهی. هنگام مراقبه می فهمید که دیگر هیچ‌ گونه نگرانی و احساس گناهی ندارید. زیباترین چیز هنگام مراقبه در سطح آلفا این واقعیت است که نمی‏‌توانید احساس گناه و خشم خود را با خود همراه کنید.

وجود چنین احساساتی موجب می‏‌شود که خود به‌ خود از سطح آگاهی مراقب‏‌ ها، بیرون بروید؛ اما این‌ گونه احساسات منفی با تمرین مستمر به ‌مرور از شما فاصله می‏‌گیرند و سرانجام روزی برای همیشه از بین خواهند رفت. این بدان معنی است که فعالیت‌‏ های ذهنی ‏‌ای که بدن را بیمار می‏‌ کند، خنثی می‌ ‏شوند و بدن سالم می‏‌ شود.

مروری بر کتاب
ماجرای ایجاد این متد از جایی شروع می‌‌شود که یک تعمیرکار رادیو به نام خوزه سیلوا به روانشناسی و کارکرد آن برای بهبود و افزایش هوش افراد علاقه‌مند می‌شود. او با به ‏کارگیری روش‌هایی که به آن‌ها دست پیدا کرده بود روی دخترش و مشاهده نتیجه‌بخشی آن‌ها، تصمیم می‌گیرد که این راهکار‌های افزایش IQ را در اختیار همگان قرار دهد.

به همین دلیل در سال ۱۹۴۴ متد مدونی مبتنی بر آموزه‌های خود تهیه می‌کند و تمام این روش‌ها را روی خانواده و فرزندان خود مورد آزمایش قرار می‌دهد. خانواده‌ی پرجمعیت او که از ده فرزند تشکیل می‌شد، ظاهرا همگی از این آزمایشات سربلند و باهوش‌تر از گذشته بیرون می‌آیند.

متد خوزه سیلوا
خوزه سیلوا متد خود را در سال ۱۹۶۰به شکل تجاری و برای استفاده‌ی همگان منتشر می‌کند. عصاره و چکیده‌ی متد سیلوا در کتاب کنترل ذهن را باید در تعیین فرکانس‌های مشخصی از کارکرد مغزی دانست.

به عقیده‌ِی سیلوا در این فرکانس‌های مشخص مغز انسان توانایی رویارویی با مسائل بسیار پیچیده‌تر از حالات معمول، به یادآوری و به خاطرسپاری دقیق‌تر و تکنیک‌های شفابخشی و کنترل اعمال ناخودآگاه جسم خود مانند کنترل اشتها، بهبود نواقص بدنی مانند ضعف بینایی و امثال آن را خواهد داشت.

خوزه سیلوا نام این شرایط مغزی را آگاهی آلفا گذاشته است. در عمل تمرین‌هایی که در این کتاب مورد بحث و اشاره قرار گرفته‌اند همگی تمرین‌هایی هستند که کمک می‌کنند تا ذهن بتواند در شرایط آلفا قرار گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.