تاریخ انتشار : یکشنبه 1 آبان 1401 - 7:32
کد خبر : 5123

پاریس: کانال ارتباطی غرب با «پوتین» باید حفظ شود

پاریس: کانال ارتباطی غرب با «پوتین» باید حفظ شود
وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد: لازم است کانال های ارتباطی با تصمیم‌ گیرندگان در روسیه از جمله ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور این کشور حفظ شود.

به گزارش نسیم صبا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «کاترین کولونا» (Catherine Colonna) وزیر خارجه فرانسه در سخنانی اعلام کرد که تماس‌های غرب و روسیه باید حفظ شود؛ چرا که کانال‌های ارتباطی با مسکو مهم و پراهمیت هستند.

وزیر خارجه فرانسه در این خصوص ادامه داد: ما قاطعانه معتقدیم که لازم است کانال‌های ارتباطی با تصمیم گیرندگان در روسیه از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور حفظ شود.

وی در ایتن خصوص ادعا کرد: پوتین شاید در نگرش بسیار عجیب خود از جهان و نحوه اداره آن منزوی باشد، اما تقویت این انزوا گزینه خوبی نخواهد بود! ما از او می‌خواهیم وقتی که اشتباهات او و یا کارهایی را که باید در مسیر تغییر حرکت انجام دهد، گوشزد می کنیم، نادیده نگیرد.

«کاترین کولونا» گفت: هنوز امیدواریم که تلاش‌ها منجر به ایجاد یک منطقه غیرنظامی در اطراف این تأسیسات هسته‌ای (زاپروژیا) شود که بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپاست و استفاده از این نیروگاه به عنوان منطقه درگیری نظامی، برای جهان بسیار خظرناک است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) و بنا به درخواست دونباس برای رها کردن آنها از ستم رژیم کی یف، فرمان آغاز عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین را صادر کرد.

غرب در واکنش به این اقدام، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو وضع کرد و همچنین کشورهای غربی کی یف را با حجم وسیعی از تسلیحات و کمک غیرنظامی حمایت کرده و می کنند.

رئیس‌جمهور روسیه ۳۰ شهریور «فرمان بسیج محدود نیروهای ذخیره» را اعلام کرد. وی در این باره خطاب به مردم روسیه گفت: در شرایط موجود، این تصمیم گیری ها بسیار ضروری است و کاملاً در چارچوب مواجهه با تهدیدهایی که با آنها روبرو هستیم اتخاذ شده اند؛ یعنی برای محافظت از میهن‌ مان و حاکمیت و تمامیت ارضی آنها اتخاذ شده‌ اند تا امنیت شهروندان روسیه و مردم مناطقی که (در شرق اوکراین) آزاد شده‌ اند تضمین شود. به همین علت حمایت از پیشنهاد وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح برای اعلام بسیج عمومی محدود در فدراسیون روسیه بسیار ضروری می‌ دانم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.