تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 آذر 1401 - 8:02
کد خبر : 6733

وزیر فرهنگ: جشنواره فیلم فجر امسال با قوت برگزار خواهد شد

وزیر فرهنگ: جشنواره فیلم فجر امسال با قوت برگزار خواهد شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از شانزدهین دوره جشنواره سینما حقیقت یکی از علت‌های برگزاری جشنواره‌ها را شناسایی استعدادها و ادامه حمایت از آن‌ها عنوان کرد و گفت: چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نیز امسال با قوت هرچه تمام‌تر برگزار خواهد شد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، محمد مهدی اسماعیلی شامگاه سه شنبه همزمان با سومین روز برگزاری جشنواره سینما حقیقت با حضور در پردیس سینمایی ملت اظهار کرد: یکی از علت‌های برگزاری جشنواره‌ها، شناسایی استعدادها و ادامه حمایت از آن‌هاست، ما در حوزه‌های مختلف این حوزه از جمله آموزش، تولیدات جدید، نظام موضوعاتی مورد نظر سازمان سینمایی و وزارتخانه آمادگی حمایت همه جانبه داریم و در این راستا تلاش می کنیم اعتبارات مالی لازم را تخصیص دهیم.
برنامه ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی حمایت از فیلمسازان از جمله مستندسازان استوزیر فرهنگ با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره سینمای مستند و حضور آثار داخلی و خارجی متنوع در این دوره گفت: گزارش‌های دریافت شده از برگزارکنندگان جشنواره «سینماحقیقت» حاکی از اتفاقات خوبی در این حوزه است. امسال شاهد تحولات مهمی در جشنواره «سینماحقیقت» و سینمای مستند هستیم و امیدواریم مستند به جایگاه واقعی خود در سینمای ایران می‌رسد.

اسماعیلی افزود: برنامه ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی حمایت از فیلمسازان از جمله مستندسازان است.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: در برنامه امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت‌های مختلف این حمایت ها را تعریف کرده‌ایم که شامل حمایت و پشتیبانی از ساخت اینگونه آثار است.

سینما حقیقت ظرفیت بالای مناطق مختلف ایران را نشان داد

اسماعیلی درباره تاثیر جشنواره «سینماحقیقت» در پیشرفت فیلمسازی مستند خاطرنشان کرد: جشنواره سینماحقیقت نشان داد که ما چه ظرفیت بالایی را در مناطق مختلف کشور داریم، استقبال بین‌المللی خوبی را از جشنواره شاهد بودیم. ان شالله این جشنواره و برنامه‌های مشابه کمک خواهند کرد که حوزه مستند را خیلی قوی‌تر و پررونق‌تر از گذشته پیگیری کنیم.

وزیر فرهنگ همچنین در مورد فضای عمومی فرهنگی و هنری جامعه گفت: هیچ محدودیتی برای آغاز فعالیت‌های هنری نیست، همانطور که ارکستر ملی هفته گذشته در تالار وحدت اجرا داشت؛ از عموم هنرمندان اهالی موسیقی خواهش می‌کنم فعالیت‌های‌شان را آغاز کنند.

اسماعیلی تاکید کرد: ما در معاونت هنری همه پیش‌بینی‌ها را برای این امر انجام داده‌ایم، از نظر دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ مانعی برای برگزاری کنسرت‌ها نیست کمااینکه درحال حاضر سینماها و تئاترها، تقریبا در همه تماشاخانه های مهم فعال هستند، برای حوزه موسیقی نیز محدودیتی وجود ندارد، ان شالله بتوانیم به زودی شاهد رونق آن باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.