تاریخ انتشار : شنبه 1 مرداد 1401 - 5:38
کد خبر : 2901

وزیر صنعت:برنامه فروش خودرو با روش قرعه کشی به تدریج از دستور کار خارج می‌شود

وزیر صنعت:برنامه فروش خودرو با روش قرعه کشی به تدریج از دستور کار خارج می‌شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فروش خودرو بر اساس قرعه کشی به تدریج از دستور کار این وزارتخانه و شرکت‌های خودروسازی خارج می شود

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، سید رضا فاطمی امین روز جمعه در جریان سفر هیات دولت به استان مرکزی، ضمن بازدید از چند واحد صنعتی شهرستان ساوه و دیدار با فعالان اقتصادی و اقشار مختلف مردم، اظهار داشت: قرار است عرضه همه خودروهای تولیدی شرکت سایپا (غیر از ۲ نوع خودرو) از فرایند قرعه کشی خارج شوند.

وی ادامه داد: آمار تولید خودروهای ناقص در کشور به صفر رسیده و همه خودروهای تولیدی از بدو ورود تا خروج از خط تولید دارای شرایط کامل هستند.

وزیر صمت افزود: در آبان و آذر سال گذشته ۱۷۰ هزار خودروی ناقص در کشور تولید شد اما این رقم در سال جاری به ۲۰ هزار دستگاه کاهش یافت و تلاش می شود با صفر شدن تولید خودروهای ناقص شاهد روند تولیدات باکیفیت باشیم.

فاطمی امین در خصوص بازدیدهایی که از حوزه های صنعتی ساوه انجام داد، اظهار داشت: در جریان این بازدیدها مشکلات صنایع را بررسی کردیم و با هدف حل این مسائل و برون رفت از موانع پیش رو در جلساتی که برگزار خواهیم کرد، تصمیم گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی مشکلاتی که توسط مدیران صنایع مطرح می شود از قبل پیش بینی و احصا شده است، افزود: برخی از مسایل برای اولین بار گفته می شود که به ما برای اتخاذ تدابیر لازم برای برون رفت از مشکلات کمک می کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در برخی شهرستان ها بیشتر از آنکه مشکل اشتغال داشته باشیم با مشکل کمبود مسکن مواجه هستیم، ادامه داد: بر این اساس میان شرکت شهرک های صنعتی و وزارت راه و شهرسازی تعامل موثری برقرار شده و مقرر است که از طریق واگذاری زمین رایگان و اعطای تسهیلات به صنعتگران، زمینه تولید مسکن مورد نیاز نیروی کار شاغل در صنایع فراهم شود.

وی گفت: ساوه به دلیل مزیت صنعتی و گستردگی صنایع، فرصت مناسبی برای توسعه متوازن دارد و باید بر کارهای دانش بنیان و کیفی سازی متمرکز شود.

وی با اشاره به قدمت بالا و ظرفیت های متعدد واحدهای صنعتی و تولیدی در شهر صنعتی کاوه، گفت: سیاست دولت اجرای طرح های توسعه ای با هزینه کمتر در این واحدهای پرظرفیت و دارای قدمت بالاست.

همزمان با سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان مرکزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده رییس جمهور در ساوه حضور یافت و پس از ادای احترام و قرائت فاتحه بر مزار شهیدان این شهرستان و بازدید از منطقه حاشیه نشین عباس آباد، از کارخانه های کاوه فلوت، لاستیک پارس و زرین رویا بازدید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.