تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402 - 8:35
کد خبر : 10032

نوع نگاه دولت‌ها به آموزش و پرورش راضی کننده نیست

نوع نگاه دولت‌ها به آموزش و پرورش راضی کننده نیست
- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: از نوع نگاه دولت ها به آموزش و پرورش راضی نیستیم.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، حمیدرضا حاجی بابایی بعد از ظهر چهارشنبه در همایش تجلیل از معلمان و فرهنگیان تاکستان با بیان اینکه تمام سرمایه این کشور باید برای آموزش و پرورش هزینه شود، اظهار کرد: سرمایه اصلی این کشور دانش آموزان هستند.

وی با بیان اینکه تأمین آموزش و بهداشت بر عهده حاکمیت و دولت است، افزود: بودجه کشور باید برای آموزش و بهداشت هزینه شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وجود مدارس غیردولتی در کشور ایرادی ندارد اما حاکمیت در قانون اساسی موظف است مدرسه بسازد تا دانش آموزی در کشور بدون مدرسه نماند.

وی با بیان اینکه از نوع نگاه دولت‌ها به آموزش و پرورش راضی نیستیم، اضافه کرد: همه معلمان ایرانی طرفدار نظام هستند اما از نوع نگاه مسئولین به آموزش و پرورش عصبانی هستند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش باید در دولت حرف اول را بزند نه حرف اخر، تصریح کرد: اگر ۱۰ درصد دقت و همتی که بر روی وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌شد بر روی آموزش و پرورش انجام می‌شد وضع امروز نظام آموزشی بهتر بود.

وی با تاکید بر اینکه ورود آموزش و پرورش به بازی‌های سیاسی خیانتی بزرگ است، ادامه داد: معلمان ما یکپارچه در کشور همیشه عاقلانه و عامدانه در جهت اعتلای کشور قدم برداشته‌اند اما نوع نگاهی به آنها می‌شود مورد قبول نیست.

حاجی بابایی عنوان کرد: همه باید بپذیریم دولت باید جایگاه آموزش و پرورش را ترمیم کند و این کار با سخنرانی ممکن نیست.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین باید در کشور اجرا شود اما متأسفانه این سند هنوز برای معلمین تبیین نشده است، ادامه داد: در سند تحول مدرسه زیباترین فضا برای دانش‌آموز محسوب می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مشاوره، ورزش و بهداشت ارکان جدایی ناپذیر مدرسه هستند، عنوان کرد: در سند تحول بنیادین نظام رتبه بندی معلمان یک تعریف مشخص دارد اما بیش از هفتاد درصد افرادی که در مورد نظام رتبه بندی حرف می‌زنند اصلاً این نظام را نفهمیده‌اند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نظام رتبه بندی مجلس دوازده سال است که تدوین شده اما تا سال گذشته بر زمین مانده بود ولی با ورود مجلس و دولت اجرایی شد.

وی با بیان اینکه آنچه در مجلس مصوب شد گام بلندی است اما ایده آل ما نبود، تاکید کرد: نظام رتبه بندی قرار بود از شهریور ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان اجرایی شود.

حاجی بابایی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ دولت برای اجرای این طرح ۲۵ هزار میلیارد تومان اضافه کرده بود که با تاکید مجلس ۱۳ هزار میلیارد تومان دیگر به این رقم اضافه شد تا با مجموع اعتبار در نظر گرفته در سال ۱۴۰۰ این رقم به ۵۰ هزار میلیارد تومان تبدیل شود.

وی تاکید کرد: متأسفانه در پایان سال ۱۴۰۱ بدترین نوع عملکرد صورت گرفت و باعث شد در میزان این مبلغ بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه اختلاف ایجاد شده و در حالی که حق با وزارت آموزش و پروش بود حقوق و مزایای معلمان دیر پرداخت شود.

این مسئول بیان کرد: در ماه گذشته در جلسه شورای عالی هماهنگی قوا مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان از طریق تهاتر نفت برای ساخت و تجهیز مدارس مصوب شد.

وی در پایان یادآور شد: مدارس باید به طوری ساخته و طراحی شوند که دانش‌آموز از حضور در آن لذت ببرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.