تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 اسفند 1400 - 17:34
کد خبر : 686

نجات معجزه آسای پسربچه ربوده شده از چاه ۴۰متری/آدم ربا دستگیر شد

نجات معجزه آسای پسربچه ربوده شده از چاه ۴۰متری/آدم ربا دستگیر شد
دادخدا سالاری در تشریح این خبر افزود: براساس بررسی‌های تخصصی قضائی و انتظامی، متهم غیربومی این پرونده که حدود ۳۵ سال سن دارد، در روز حادثه (۲۸ بهمن ماه) با فریب کودک شش ساله که از کودکان کار به شمار می‌رود، به بهانه خرید دوچرخه برای وی و به انگیزه سرقت، او را به بیابان کشانده و به درون چاهی پرتاب کرده است.

– دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: پسربچه شش ساله ربوده شده در یکی از خیابان‌های شهر کرمان با دستگیری آدم ربای ۳۵ ساله پس از شش روز زنده از چاه بیرون آورده شد.

به گزارش نسیم صبا به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، دادخدا سالاری در تشریح این خبر افزود: براساس بررسی‌های تخصصی قضائی و انتظامی، متهم غیربومی این پرونده که حدود ۳۵ سال سن دارد، در روز حادثه (۲۸ بهمن ماه) با فریب کودک شش ساله که از کودکان کار به شمار می‌رود، به بهانه خرید دوچرخه برای وی و به انگیزه سرقت، او را به بیابان کشانده و به درون چاهی پرتاب کرده است.

وی تصریح کرد: در ابتدا هویت فرد رباینده مشخص نبود اما با اقدامات شبانه روزی بازپرس ویژه قتل و عوامل و کارآگاهان پلیس آگاهی و با استفاده از روش‌های تخصصی، هویت رباینده مشخص و محل اختفای وی در یکی از شهرستان‌های استان شناسایی شد و بازپرس این پرونده با همراهی رئیس پلیس آگاهی استان و کارآگاهان این رده انتظامی به شهرستان مذکور عزیمت کرده و در یک اقدام ضربتی متهم را دستگیر کردند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان یادآور شد: متهم در ابتدا حاضر به اقرار و نشان دادن محل اختفای کودک نشد که نهایتاً با بازجویی‌های فنی اعتراف کرد که با توجه به اینکه احتمال لو رفتن وی وجود داشته به قصد قتل، کودک را به درون چاهی هل داده است تا آثار جنایت خود را از بین ببرد.

سالاری اظهار داشت: بلافاصله پس از مشخص شدن محل حضور کودک و با در نظر گرفتن فرضیه فوت وی، بازپرس ویژه قتل، رئیس پلیس و کارآگاهان پلیس آگاهی، عوامل پزشکی قانونی، اورژانس، آتش نشانی و… با راهنمایی متهم در محل چاه مذکور حضور یافتند و خوشبختانه این کودک پس از شش روز بدون غذا و آب، زنده از چاه ۴۰ متری بیرون کشیده شد.

وی گفت: خوشبختانه این کودک هیچ‌گونه شکستگی نداشته است و جهت مداوا و بهبود به بیمارستان منتقل شده است و حال عمومی وی مساعد گزارش شده است.

سالاری ادامه داد: آزمایش‌های لازم به منظور مشخص شدن وضعیت سلامت کامل جسمی وی در دست انجام است.

مدعی العموم در کرمان ضمن تقدیر از تلاش‌ها و پیگیری‌های شبانه روزی فرماندهی انتظامی استان، احمدی؛ بازپرس پرونده و رئیس و کارآگاهان پلیس آگاهی در راستای شناسایی و دستگیری متهم، گفت: این پرونده به منظور عبرت آموزی و مقابله فوری با جرایم خاص، به صورت خارج از نوبت و ویژه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

سالاری با اشاره به بازتاب گسترده ربوده شدن این کودک در فضای مجازی استان کرمان، تاکید کرد: همکاری مردم نیز در شناسایی و دستگیری این متهم شایسته تقدیر است.

وی عنوان کرد: دستگاه قضائی و نیروهای انتظامی و امنیتی در مسیر توسعه امنیت و آرامش در جامعه، در کنار مردم هستند و با برخوردهای قاطعانه و قانونی، به مخلان نظم و امنیت جامعه اجازه جولان و برهم زدن امنیت شهروندان را نخواهند داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.