تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردین 1402 - 5:57
کد خبر : 9652

معاون رئیس جمهور: دولت با نگاه ویژه خود در صدد رفع مشکلات معلمان است

معاون رئیس جمهور: دولت با نگاه ویژه خود در صدد رفع مشکلات معلمان است
- معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت و شخص رئیس جمهور بی تردید نگاه ویژه‌ای به معلمان داشته و تلاش دارند تا مشکلات جامعه معلمان را برطرف کنند.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، سیدمحمد حسینی شامگاه جمعه در نشست با معلمان و مدیران پاکدشت که در کانون شهدای این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: دولت مردمی و تحول‌گرای سیزدهم در شرایطی کار را شروع کرد که حتی برای پرداخت حقوق کارکنان با مشکل مواجه بود و برخی پیشنهاد می‌کردند که برای این امر استقراض گرفته شده و یا اسکناس بدون پشتوانه چاپ شود که این امر تورم را تا ۶۰ درصد افزایش می‌داد.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی دولت، منابع مالی افزون شد و مشکلات یکی پس از دیگری حل گردید تا بتوان علاوه بر هزینه‌های جاری کشور، فعالیت‌های عمرانی که در مناطق مختلف کشور در حال اجرا بود با جدیت ادامه یابد که نمونه آن را می‌توان در اجرای طرح‌های آبرسانی، احداث نیروگاه‌ها، راه، راه‌آهن مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: نمی‌توان همه درآمد کشور را صرف امور جاری کرد بلکه لازم است در حوزه‌های مختلف و برای آیندگان سرمایه گذاری کرد تا برای افراد مختلف شغل ایجاد شده و شاهد رونق اقتصادی در کشور باشیم.

حسینی اظهار داشت: دولت در اجرای امور هیچ کوتاهی انجام نداده و همه شاهدند که در تمامی حوزه‌ها از جمله سیاست خارجی و انعقاد تفاهم‌نامه‌های اقتصادی با قدرت‌های بزرگ از جمله روسیه، چین و هند و عضویت در سازمان شانگهای، اقدامات موثری صورت گرفته تا توطئه دشمن در منزوی کردن ایران و در هم شکستن مقاومت مردم بی‌اثر بماند.
دولت با نگاه ویژه به معلمان قانون رتبه‌بندی را اجرا کرد
معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت: دولت قبل در پایان فعالیت خود لایحه رتبه‌بندی معلمان را به مجلس ارسال کرد در حالی که اگر عزم و اراده‌ای برای این کار وجود داشت، باید در طول ۸ سال فعالیت دولت قبل این مهم اجرایی می‌شد.

وی با اشاره به این که دولت سیزدهم می‌توانست لایحه رتبه بندی معلمان را به مجلس استرداد کند افزود: با این که برخی از افراد به رئیس جمهور توصیه کردند که با اجرای این لایحه مخالفت کند ولی آیت الله رئیسی به دلیل اهتمامی که به تعلیم و تربیت و جایگاه معلمان دارد، اجرای این لایحه را در شرایطی پذیرفت که در ابتدا آمار دقیقی از تعداد معلمانی که رتبه بندی شامل حال آنان می‌شد در دست نبود.”

حسینی اظهار داشت: در ابتدا اعلام کردند که جامعه فرهنگیانی که رتبه بندی شامل حال آنان می‌شود، ۷۰۰ هزار نفر است ولی بعد این تعداد به ۹۳۳ هزار نفر افزایش یافت و این در حالی است که امروز بیش از ۳۰۰ هزار معلم به رتبه اعلامی اعتراض کرده‌ و خواستار تجدید نظر در رتبه‌های خود هستند.

وی گفت: امروز ۸۰ هزار نفر هیأت علمی در دانشگاه‌ها حضور دارند که تبدیل وضعیت آنان به سادگی میسر نمی‌شود حال برای رتبه بندی ۹۳۳ هزار معلم و مدارک بسیار زیاد آنان می‌بایست تلاش زیادی صورت می‌گرفت.

وی تصریح کرد: پیشنهاد اولیه این بود که رتبه بندی معلمان طی ۳ سال انجام شود ولی بعد، این زمان به ۳ ماه کاهش یافت که تحقق آن با مشکلات زیادی مواجه شد و عوامل مختلف موجب گردید تا پایان سال در پرداخت حقوق معلمان مشکلاتی به وجود آید.

معاون رئیس جمهور گفت: در پایان سال و در حالی که رئیس جمهور در آبادان مشغول افتتاح فاز دوم پالایشگاه بودند، مطالبات معلمان از طریق رئیس دفتر رئیس جمهور به وی منتقل می‌شود و هیچگونه بی‌تفاوتی نسبت به حقوق معلمان صورت نگرفت و حتی در تعطیلات نوروز نیز این موضوع پیگیری و حتی با برخی از افراد برخورد نیز صورت گرفت.

وی افزود: در پرداخت حقوق معلمان سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که برای پرداخت سقف مشخصی وجود دارد که اگر از آن عبور کند، باید به دیوان محاسبات و سازمان بازرسی جواب پس دهد.

وی تصریح کرد: ۳۸ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته به اجرای قانون رتبه‌بندی در حالی با پرداخت‌ها سازگاری نداشت که آموزش و پرورش اظهار می‌داشت که رتبه‌بندی را بر اساس شایستگی افراد انجام داده و این تناقض با ورود جدی رئیس جمهور و معاون اول وی رفع گردید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تأکید بر لزوم پرداخت عادلانه حقوق کارکنان دولت گفت: فرهنگیان اطمینان داشته باشند که در دولت از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند ولی گاه مشکلاتی در اجرا به وجود می‌آید که نمی‌توان به درستی به خواسته همه کارکنان دولت پاسخ داد.
وزیر جدید آموزش و پرورش باید از پس بار سنگین این مسولیت بر آید

وی با اشاره به موضوع انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش گفت: در انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش، دیدگاه معلمان و جامعه فرهنگیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، فرصت مناسبی است که فردی شایسته برای وزارت آموزش و پرورش معرفی و به مجلس شورای اسلامی معرفی شود تا بتواند شور و نشاط را در جامعه فرهنگیان ایجاد کرده و علاوه بر وضعیت معیشتی، موجب رشد و بالندگی علمی دانش‌آموزان نیز شود.

وی افزود: امروز کشور همچون سال‌های اول پیروزی انقلاب به روحیه جهادی همه اقشار جامعه نیاز دارد، جامعه‌ای که ۳۶ هزار دانش آموز شهید و هزاران معلم شهید را تقدیم اسلام کرد تا کشور در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گیرد.

وی گفت: امروز نیز انتظار داریم که معلمان با وجود ایراداتی که وجود دارد، با احساس تعهد و مسئولیت در کلاس‌های درس حضور یافته و با ارائه مطالب علمی و پاسخگویی به سوالات و نیازهای دانش‌آموزان، در برابر توطئه دشمنان که جوانان و آینده‌سازان کشور را هدف قرار داده ایستادگی نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.