تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1400 - 15:35
کد خبر : 943

معاون استاندار: افزایش قیمت کالا و خدمات را در کرمان نخواهیم داشت

معاون استاندار: افزایش قیمت کالا و خدمات را در کرمان نخواهیم داشت
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: تغییر و افزایش قیمت ها را قبل از عید نوروز در استان کرمان نداریم و با گرانفروشی ها نیز برخورد می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: تغییر و افزایش قیمت ها را قبل از عید نوروز در استان کرمان نداریم و با گرانفروشی ها نیز برخورد می شود.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، حسین مهرابی روز یکشنبه در نشست کارگروه اقدام مشترک استان کرمان افزود: پیشنهادات افزایش قیمت به بعد از عید نوروز موکول می شود و بنا بر اعلام تنظیم بازار کشور، کمیته استانی اختیاری برای قیمت گذاری جدید ندارد.

وی اظهار داشت: مصوبه ای که اجرایی نشود برای کارگروه، کمیته و گروه کاری مشکل ساز است و حاضران جلسه نباید مصوبه ای بنویسند که قابلیت اجرا نداشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه مهمترین موضوع این است که فرایند اجرای مصوبات را در جدولی بررسی می کنیم تصریح کرد: مقصر اجرا نشدن مصوبات باید بررسی و رسیدگی شود و هدف کمیته اقدام مشترک نیز تجمیع و بررسی میزان اجرای مصوبات است و در این خصوص تعزیرات میزان کار انجام گرفته و توجیهات را مشخص کند.

وی ادامه داد: انتظار داریم هفته آینده گزارش خوبی از مصوبات ۱۳ جلسه گذشته و میزان انجام آن را با حضور استاندار و فرمانداران ارائه کنیم.

وی با اشاره به محتوای گزارشات اداره کل اطلاعات استان کرمان گفت: این اداره کل معتقد است کمیته اقدام وقت خود را تلف می کند که صورت خوبی ندارد، می توانیم در مقابل ایرادات مطرح شده، آن را توجیه کرد اما همه ما یک تیم هستیم که باید جمع بندی از نامه ها، پیگیری ها، اقدامات انجام شده تا روز چهارشنبه هفته جاری تهیه شود و باید به مقصران و کمک کنندگان مصوبات نمره داد.

مهرابی افزود: نکته دیگر ارسال اسامی بازرسان را به ۲ گروه می توانیم تقسیم کنیم که نشستی بین جهاد کشاورزی بسیج و صمت برگزار شود و لیست اسامی ۱۳۵ نفر بازرس را رصد و این افراد تایید صلاحیت شود.

قیمت گذاری معادن شن و ماسه

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست گفت: درخواستی از انجمن معادن شن و ماسه برای افزایش قیمت محصولات این معادن آورده شد که ما اعلام کردیم طبق قانون شما مشمول قیمت گذاری در تنظیم بازار نیستید و بحث فعلی مربوط به رقابت است.

مهدی حسینی نژاد افزود: اعلام کردیم هر قیمتی می خواهید بفروشید اما ما به صورت های مالی معادن ورود کرده و آن را بررسی می کنیم که اگر تخلفی شده باشد با آن برخورد می شود.

وی ابراز داشت: چون معادن شن و ماسه صورت مالی ندارند افزایش قیمت از طریق تنظیم بازار کشور اتفاق می افتد که بر این اساس این معادن آنالیز قیمتی خود را به تنظیم بازار می آورند.

وی با بیان اینکه به معادن شن و ماسه اعلام کردم حق افزایش قیمت تا تایید تنظیم بازار را ندارند عنوان کرد: بخشنامه های متفاوتی داریم که تنظیم بازار ملی اجازه رایزنی را به استان‌ها داده است.

۱۲ محموله روغن خوراکی، در استان توزیع می‌شود

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به خودروهای متوقف شده روغن خوراکی گفت: منتظر پاسخ ‌جهاد کشاورزی هستیم اما بار ۱۲ فقره محموله متوقف شده در استان توزیع می شود.

ارسلان میری افزود: در برخی موارد نیروی انتظامی براساس فرضیات خود تصور بر تخلف یک خودرو دارد اما پس از تطبیق مدارک با سازمان های متولی آن را آزاد می کند.

وی یادآور شد: افزایش نرخ معادن شن و ماسه هم در نشست تنظیم بازار بررسی می شود، این معادن اعلام می‌کنند که با صمت تفاهم کردند ۲۰ درصد قیمت انواع شن را افزایش قیمت دهند و اگر حقی برای تصویب قیمت ها نداشته باشیم، نباید آن را به کارگروه تنظیم بازار استان بیاوریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.