تاریخ انتشار : شنبه 21 آبان 1401 - 6:09
کد خبر : 5680

مسئولان باید پاسخگو باشند/ انتقاد و اعتراض را می‌پذیریم

مسئولان باید پاسخگو باشند/ انتقاد و اعتراض را می‌پذیریم
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه انتقاد و اعتراض را می‌پذیریم، گفت: مطالبه مردم این است که مسئولان باید پاسخگو باشند و نقد و اعتراض را بشنوند.

به گزارش نسیم صبا از مهر، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، گفت: بسیاری از مشکلات امروز و اعتراضاتی که مطرح است، به فاصله ما از شایسته‌سالاری باز می‌گردد.

وی بیان کرد: بدون تردید گام برداشتن در مسیری که قرآن و پیامبر اسلام و اهل بیت تبیین کردند، تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: حضرت علی (ع) در مورد مالک این جمله بلند را دارد که مالک در کنار من جایگاهی دارد که من در کنار پیامبر اسلام داشتم، لذا او را انتخاب کردم.

وی ادامه داد: شایسته سالاری در نظام دینی به اصولی مانند تقوا، امانت داری، رعایت بیت المال، حقوق مردم و حقوق عامه و دانش، علم، تخصص و قدرت مدیریت باز می‌گردد.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با اشاره با آیاتی از قرآن کریم در خصوص حضرت داوود (ع)، گفت: سنگ بنای حکومت داوود بر دانش است. از نگاه خداوند متعال سنگ بنای اقتدار دولت در تراز، دانش و علم است.

سمت‌های کلیدی در کشور را باید به دست کسانی بسپاریم که امین باشند

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: سمت‌های کلیدی در کشور را باید به دست کسانی بسپاریم که امین باشند و حقوق شما را پاس دارند و دغدغه مدیریت منابع کشور را عالمانه داشته باشند و از تخصص لازم بهره مند باشند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: نزدیک به یک پنجم از ذخایر آبی تهران کاهش یافته است. در شهر تهران روزانه ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب آب شرب مصرف می‌شود. در هیچ جامعه‌ای این مقدار مصرف وجود ندارد. آب شرب را برای نوشیدن و برنامه‌های ضروری باید استفاده کرد.

وی افزود: از نگاه حقیر، مهمترین تهدیدی که کشور ما را رویاروی خود قرار داده، اصل اسراف است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان کرد: نکته دومی که باید عرض کنم، در آستانه سالگرد شهادت چهره فاخر، برجسته، شاخص و درخشان موشکی کشور قرار داریم. صنعت موشک کشور مرهون این شخصیت برجسته در تراز انقلاب اسلامی یعنی شهید تهرانی مقدم است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اگر ما در برابر این جنگ ترکیبی نظام سلطه و مزدورانش می‌توانیم مسیر امنیت و حرکت نظام را هموار کنیم، در سایه بیداری ملت آگاه، دانشگاهیان، دانشجویان، جوانان و نیروهای مختلفی است که در نظام تلاش می‌کنند.

وی افزود: جهش نسلی صنعت موشکی و قدرت دفاعی کشور را خدمت ملت عزیز، مجامع علمی و دانشگاهی تبریک عرض می‌کنم.

ساخت موشک بالستیک منجر به ارتقای قدرت دفاعی ایران می‌شود

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: ساخت موشک بالستیک قابل کنترل و مانور پذیر در داخل و خارج از جو زمین با قابلیت عبور از تمام سامانه‌های سپر موشکی موجود امروز جهان، بدون تردید نقطه عطفی در ساخت درونی قدرت و ارتقای قدرت دفاعی بازدارنده جمهوری اسلامی ایران دارد.

ابوترابی فرد بیان کرد: لازم می‌دانم از ریاست فهیم، با تجربه، کار آزموده و با اراده قوه قضائیه تشکر کنم. رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضائی در فراخوانی مهم خطاب به تمامی جریانات سیاسی، گروه‌ها، دسته‌جات و مردم گفت هرکس هر ابهام سوال انتقاد و یا اعتراضی دارد، در خدمت آنها هستیم. احسنت! این مطالبه مردم است.

مسئولان باید پاسخگو باشند

وی افزود: مطالبه مردم این است که مسئولان باید پاسخگو باشند و باید نقد و اعتراض ما را بشنوند. از سال‌ها قبل رهبری دلسوز و معظم پای فشردند بر گفتگوی چهره به چهره مسئولان و مردم، چرا فاصله گرفتیم؟

امام جمعه موقت تهران گفت: سلام بر این اخلاق مبتنی بر دین که قدرت را از تواضع و فروتنی جدا نمی‌کند، مقتدر است اما متواضع و فروتن است. انتقاد و اعتراض را می‌پذیریم و اگر جایی لازم باشد در مورد اشتباهی که انجام داده ایم، اصلاحاتی نیز انجام دهیم، انجام می‌دهیم.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد اظهار داشت: از رئیس قوه قضائیه درخواستی دارم؛ قانون اساسی یکی از وظایف مهم را در بند ۲ اصل ۱۵۶ قرار داده است که پشتیبانی از حقوق فردی، اجتماعی و احیای حقوق عامه است. رئیس دستگاه قضا مسئول تحقق عدالت و پیگیری تضییع حقوق عامه است، خواهش داریم این مسئولیت را مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: قانون تصریح دارد که در تضییع حقوق عامه، دادستان کل کشور به عنوان شاکی و مدعی العموم مستقیماً ورود پیدا کند. باید این مسئولیت جدی تر مورد توجه قرار گیرد.

دستگاه قضائی مقتدر در کنار مردم است

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به حوادث اخیر، گفت: مردم اعم از شیعه و اهل سنت و اقوام ایران در سیستان و بلوچستان و کردستان در کنار هم در حراست از اقتدار ایران هماهنگ هستند، اگر بر آن‌ها کمترین ستمی رفت، دستگاه قضائی مقتدر در کنار آنهاست.

وی بیان کرد: ایران کشوری متحد و یکپارچه است. حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان در نقاط مرزی پرشورتر از بقیه ایران بوده است. اینکه می‌بینید نظام با اقتدار ایستاده است، به این دلیل است که هزاران نفر از نیروهای سپاه پاسداران و نیروی انتظامی همین شهروندان عزیز بلوچ و کرد و بازوان نظام هستند که امنیت را حفظ کرده اند و توطئه‌ها را خنثی کردند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در پایان ضمن اشاره به حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع)، گفت: از کسانی که در دستگیری بانیان این حادثه تروریستی نقش داشتند تشکر می‌کنم. امیدوارم خداوند این اقتدار آفرینان را در پناه خودش حفظ نماید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.