تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اسفند 1401 - 8:09
کد خبر : 9042

سیاست همسایگی راهبرد هوشمندانه دولت برای تأمین منافع ملی است

سیاست همسایگی راهبرد هوشمندانه دولت برای تأمین منافع ملی است
معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه عمان گفت:توافق ریاض و تهران برای آغاز دوره جدیدی از مناسبات نشان داد سیاست همسایگی راهبرد هوشمندانه دولت برای تأمین منافع ملی است.

به گزارش نسیم صبا از مهر، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه که به مسقط سفر کرده است با بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

موضوع توافق برای از سرگیری روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی و گفتگوهای منطقه‌ای به منظور تقویت صلح و امنیت در منطقه از موضوعات مطرح شده در این ملاقات بودند.

وزیر خارجه عمان با استقبال از توافق اخیر جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی برای برقراری مجدد روابط دو کشور اظهار داشت: این توافق مبنایی برای تقویت روح همکاری و تعامل بیشتر کشورهای منطقه خواهد بود.

معاون وزارت امور خارجه کشورمان با تمجید از نقش سازنده سلطنت عمان در این خصوص تصریح کرد: توافق ریاض و تهران برای آغاز دوره جدیدی از مناسبات نشان داد سیاست همسایگی راهبرد هوشمندانه دولت برای تأمین منافع ملی و پیشبرد اهداف سیاست خارجی است.

باقری افزود: رمز موفقیت سیاست همسایگی ایران، اعتماد متقابل سیاسی و هدف این سیاست راهبردی برقراری ثبات و آرامش در منطقه و ارتقای همکاریهای اقتصادی برای ترویج توسعه در همه کشورها و رفاه فراگیر برای همه ملت‌های منطقه است.

شایان یادآوری است این سفر با هدف برگزاری نهمین دوره مشورت‌های سیاسی میان جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در مسقط انجام شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.