تاریخ انتشار : سه شنبه 10 آبان 1401 - 7:29
کد خبر : 5363

مانور استانی مبارزه با کرم گلو گاه انار در شهرستان شهربابک برگزار گردید

مانور استانی مبارزه با کرم گلو گاه انار در شهرستان شهربابک برگزار گردید
وزیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: به مناسبت هفته پدافند غیر عامل مانور مبارزه با کرم گلوگاه انار در موتور پمپ شهید چمران منطقه بنه یکه شهرستان شهربابک برگزار گردید برگزار شد.

به گزارش نسیم صبا:وی گفت: این مانور با حضور امام جمعه ، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ، فرمانده سپاه پاسداران ، نماینده فرماندار، مدیر، مسئولین وکارکنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و تعدادی از کشاورزان منطقه برگزار گردید.

وی افزود: در راستای این مانور که با هدف؛ تکرار آموزش میدانی و عملیاتی به کارشناسان و کشاورزان ، برآورد خسارت میزان آلودگی منطقه ، افزایش توانایی بهره برداران و کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی در مواقع بحران و طغیان آفت و شناسایی کانون های آلودگی برگزار گردید.

در این مراسم، امام جمعه شهرستان با تاکید بر اهمیت تامین امینت غذایی ؛ شناسایی ، مقابله و مبارزه با بیوتروریسم را بسیار مهم و حیاتی عنوان کردند.

وزیری گفت: کرم گلو گاه انار یکی از مهمترین آفات انار و در صورت عدم کنترل تهدید جدی برای باغات انار می باشد که باعث پوسیدگی و از بین رفتن محصول می شود که با انجام مبارزه صحیح ،اصولی و همگانی بصورت جمع آوری و معدوم سازی میوه های آلوده از باغات می توان خسارت افت را به حداقل رساند .

در حاشیه این مراسم، شرکت کنندگان نیز با جمع آوری و معدوم سازی انار های آلوده ، روش اصولی مبارزه با آفت را به نمایش گذاشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.