تاریخ انتشار : شنبه 12 آذر 1401 - 7:38
کد خبر : 6347

رشد ۷ هزار واحدی بازار سرمایه/ تمایل به صعود در بورس دیده می شود

رشد ۷ هزار واحدی بازار سرمایه/ تمایل به صعود در بورس دیده می شود
بورس در هفته گذشته با رشد ۷ هزار واحدی نسبت به هفته گذشته به کار خود در معاملات روز چهارشنبه پایان داد تا کماکان کف سازی برای صعود ادامه داشته باشد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، شاخص کل در انتهای هفته گذشته با صعود ۷ هزار واحدی مواجه شد و به جایگاه یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۳۱۷ رسید تا نشان دهد کماکان به فکر صعود است در این گزارش به صورت مختصر روزهای مختلف هفته گذشته بازار سرمایه را بررسی کرده سپس تحلیلی از وضعیت هفته آینده را بررسی خواهیم کرد.

معاملات روز شنبه؛ نفت برنت؛ شاخص بورس را نزولی کرد! / خودرویی‌ها دوباره لیدر شدند
شاخص کل در انتهای معاملات شنبه ابتدای هفته گذشته با ریزش ۱۹۷۹ واحدی به جایگاه یک میلیون و ۴۰۸ هزار واحد رسید، شاخص ابتدای معاملات را با رشد اندک آغاز کرده بود که در انتهای معاملات با ریزش به کار خود پایان داد.

در معاملات شنبه خودرویی‌ها به علت افزایش عرضه در بورس کالا و افزایش سوددهی توانستند با برآیندهای روزهای مثبت آینده از لحاظ بنیادی مثبت شوند، اما پالایشی‌ها با ریزش قیمت جهانی نفت برنت به ناحیه ۸۳ دلار در هر بشکه و کاهش کرک اسپرد به صورت ریزشی درآمدند.

ارزش معاملات خرد به میزان ۳,۱۰۱ میلیارد تومان بوده که نسبت به روز چهارشنبه دو هفته قبل تفاوتی نکرده اما نسبت به هفته‌های قبل با کاهش قابل توجه همراه است، در معاملات امروز برآیند ورود و خروج پول هوشمند میزان منفی ۲۶۷ میلیارد تومان بود، در معاملات امروز ۳۳۵ نماد منفی، ۳۰ نماد صف فروش، ۲۰۵ نماد مثبت و ۴۸ نماد صف خرید بود.

معاملات روز یکشنبه؛ خودرویی‌ها همچنان پرتراکنش بورس شدند / بورس برای صعود جان ندارد
شاخص کل در پایان معاملات یکشنبه با ریزش ۲۰۲۰ واحدی به جایگاه یک میلیون و ۴۰۶ واحدی رسید، شاخص کل هم وزن اما رشد ۵۴۰ واحدی را تجربه کرد.

نمادهای کگل، شبندر، شتران، پارسان بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشته و نمادهای وامید و فملی امروز خوش درخشیده و خودرویی‌ها جزو پرتراکنش های بازار بودند.

ارزش معاملات خرد به میزان ۳,۲۸۲ میلیارد تومان بودند، ۲۵۷ نماد مثبت و ۶۳ نماد صف خرید و ۲۸۱ نماد منفی و ۲۸ نماد صف فروش بودند.

برای رسیدن به ناحیه‌های بالا در شاخص کل باید ارزش معاملات خرد افزایشی شود و به بیشتر از ۴ هزار میلیارد تومان برسد که خبری از ناحیه‌های بالا در شاخص کل نیست.

معاملات روز دوشنبه؛ ۶۰ درصد بورس منفی شد
دوشنبه نزدیک به ۶۰ درصد بازار سرمایه در وضعیت منفی قرار گرفتند. شاخص کل در انتهای معاملات روز دوشنبه با رشد ۲۱۴۵ واحدی به جایگاه یک میلیون و ۴۰۸ هزار واحد رسید.

ارزش معاملات خرد دوشنبه ۳,۵۹۶ میلیارد تومان بوده و ۲۴۶ نماد مثبت، ۶۸ نماد صف خرید و ۲۸۸ نماد منفی و ۲۰ نماد صف فروش بودند.

معاملات روز سه شنبه؛ رشد ۵۸۵۵ واحدی شاخص کل بورس / ۶۴ درصد نمادهای بورس سبز شدند
شاخص کل در پایان معاملات سه شنبه با رشد ۵۸۵۵ واحدی به جایگاه یک میلیون و ۴۱۴ هزار واحد رسید، نمادهای فملی، نوری، شبندر، اخابر، بوعلی و شپنا بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل از خود گذاشته و نمادهای خساپا و خودرو نیز بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل از خود بر جای گذاشتند.

ارزش معاملات سه شنبه نسبت به روز گذشته کاهشی نبوده و می‌توان امیدوار بود که این روند در هفته آینده با افزایش ارزش معاملات به جایگاه خوب برسیم، میزان ارزش معاملات خرد در روز سه شنبه نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان بیشتر از میانگین هفتگی بود.

خروج نقدینگی (خرید حقوقی) ۵۷ میلیارد تومان بوده و خروج نقدینگی از صندوق‌های درآمد ثابت به ۸۹ میلیارد تومان رسید، برآیند ورود و خروج پول اما منفی ۹۱ میلیارد تومان بود تا نشان دهد بازار هنوز استارت رشد همه جانبه را نزده است.

در معاملات سه شنبه ۳۲۳ نماد مثبت و ۸۱ نماد صف خرید، ۲۰۶ نماد در وضعیت منفی و ۱۷ نماد در صف فروش بودند.

معاملات روز چهارشنبه؛ خودرویی‌ها ریختند اما شاخص کل بورس رشد کرد
شاخص کل در انتهای معاملات چهارشنبه آخر هفته با وضعیت مثبت به کار خود پایان داد، شاخص در پایان معاملات رشد ۳۱۶۷ واحدی را شاهد بوده و به یک میلیون و ۴۱۷ هزار واحد رسید، نمادهای فملی، وبانک، کگل بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای خساپا، خودرو و خگستر بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل از خود بر جای گذاشتند.

ارزش معاملات خرد به ۲,۸۷۰ میلیارد تومان رسیده که این میزان جالب نبوده و از روزهای گذشته کمتر است در معاملات امروز ۲۴۴ نماد مثبت و ۵۲ نماد صف خریدهستند ،۳۱۰ نماد منفی و ۲۶ نماد صف فروش هستند. اما نکته مثبت معاملات چهارشنبه برآیند مثبت ورود و خروج پول به بازار بوده که به مثبت ۱۴۱ میلیارد تومان رسید.

وضعیت بورس در هفته جاری چگونه خواهد شد؟
هفته جاری از ساعت ۹ امروز، شاخص کل می‌تواند روندی صعودی را آغاز کند، اما نکته مهم ارزش معاملات خرد بالا بوده که می‌تواند با قرار گرفتن در ناحیه بالای ۳ هزار میلیارد تومان و تثبیت در ناحیه ۴ هزار میلیارد تومان روند بازار سرمایه را در هفته‌های آتی با رشد مواجه کند.

رشد ۷ هزار واحدی بازار سرمایه/ تمایل به صعود در بورس دیده می شود

شاخص در این هفته از لحاظ تکنیکال ابتدا باید از سد مقاومت یک میلیون و ۴۲۵ هزار واحد گذشته و سپس مقاومت یک میلیون و ۴۷۲ هزار واحد را در پیش دارد برای اینکه بتواند روند صعودی خوبی را طی کند، اگر شاخص بتواند در هفته جاری پر قدرت شود باید دید با مقاومت یک میلیون و ۴۷۰ هزار واحد چه برخوردی کرده و در صورت افزایشی نشدن ارزش معاملات خرد انتظار می‌رود تا آن ناحیه با صعودهای کم قدرت پیش رود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.