تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 - 8:06
کد خبر : 8237

دومین دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی کرمان بهره‌برداری شد

دومین دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی کرمان بهره‌برداری شد
دومین دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی قلب همزمان با دهه مبارک فجر با هزینه ارزی یک میلیون یورو و ریالی ۶.۵ میلیارد تومان در مرکز آموزشی درمانی افضلی‌پور کرمان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان روز دوشنبه در آیین بهره برداری از دستگاه سی تی آنژیوگرافی قلب در مرکز آموزشی درمانی افضلی‌پور افزود: دستگاه سی تی آنژیوگرافی با همت کارکنان مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان راه اندازی شد تا بتوان با استفاده از روش غیرتهاجمی، بیماری شریان‌های کرونری قلب را تشخیص داد.

مهدی احمدی نژاد با اشاره به اینکه سی تی آنژیوگرافی قادر به تشخیص تنگی یا انسداد عروق خونی است که امکان درمان احتمالی و اصلاحی را فراهم می‌کند، ادامه داد: سی تی آنژیوگرافی نسبت به تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) می‌تواند جزییات آناتومیکی دقیق‌تری را مخصوصا در عروق خونی کوچک ارائه دهد.

وی اظهارداشت: فضای فیزیکی مناسب و وجود ۲ بخش سی سی یو در افضلی پور این بیمارستان را به یکی از مراکز مهم درمان بیماران قلبی در کرمان تبدیل کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه یکی از برجسته ترین صفحات طلایی عملکرد انقلاب بحث پزشکی ایران است، تصریح کرد: امروز به راحتی در تمام زمینه‌های پزشکی حرف برای گفتن داریم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم مسیر پیشرفت پزشکی را ادامه دهیم هر چند ایرادات زیادی داریم باید آنها را رفع و با دید اصلاحی نگاه کنیم، خاطرنشان کرد: آنچه امروز در بیمارستان افضلی پور کرمان با افتتاح دستگاه سی تی آنژیوگرافی قلب اتفاق می‌افتد آرزوی همه ما بوده است.

دومین دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی در کرمان به بهره‌برداری رسید

کاهش درد بیماران با بهره برداری از تجهیزات پزشکی بروز

مدیر داخلی بیمارستان افضلی پور کرمان نیز در این آیین افتتاح افزود: راه‌اندازی دستگاه سی تی آنژیوگرافی قلب مرکز آموزشی درمانی افضلی‌پور نتیجه زحمات متعدد همکاران مختلف دانشگاه علوم پزشکی کرمان از دوره قبل تا دوره کنونی است.

محمدعلی مقبلی با اشاره به اینکه امید دارد راه‌اندازی این دستگاه سبب کاهش رنج مردم در فرایند درمان شود، اظهارداشت: دستگاه سی تی آنژیوگرافی قلب مرکز آموزشی درمانی افضلی‌پور با هزینه ارزی یک میلیون یورو تهیه شده است.

وی ادامه داد: حدود ۲ میلیارد تومان نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای راه‌اندازی و تجهیزی فضای مورد نیاز برای استقرار دستگاه سی تی آنژیوگرافی در مرکز آموزشی درمانی افضلی‌پور هزینه شده است.

مدیر داخلی بیمارستان افضلی پور کرمان تصریح کرد: امیدوارم بعد از امروز رسما از دستگاه سی تی آنژیوگرافی حداکثر استفاده برای درمان بیماری‌های مردم را داشته باشیم و با این کار باری را از دوش آنان برداریم.

ورود دومین دستگاه سی تی آنژیوگرافی قلب به کرمان

احمد انحصاری مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این آیین افزود: این دستگاه که امروز در بیمارستان افضلی پور کرمان افتتاح می‌شود دومین دستگاه موجود در استان است و پیش از این یک دستگاه سی تی آنژیوگرافی قلب در بیمارستان راضیه فیروز به بیماران خدمات ارائه می‌کرده است.

سی تی آنژیوگرافی از دستگاه سی تی اسکن برای ایجاد تصاویری دارای جزییات واضح از عروق خونی و بافت ها در قسمت های مختلف بدن استفاده می کند.

طی این روش، کنتراست از طریق کاتتر باریکی که در رگ دست قرار می گیرد تزریق می شود و زمانی که کنتراست از عروق خونی عبور می‌کند رادیولوژیست تصاویر سی تی اسکن با کیفیت بالا می گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.