تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 شهریور 1401 - 7:52
کد خبر : 4298

جلسه کارگاه آموزشی کارگروه مرکزی رفع تداخلات اراضی استان کرمان برگزار شد.

جلسه کارگاه آموزشی کارگروه مرکزی رفع تداخلات اراضی استان کرمان برگزار شد.
جلسه کارگاه آموزشی کارگروه مرکزی رفع تداخلات اراضی استان کرمان با حضور دکتر نیازی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشوربرگزار شد.

به گزارش نسیم صبا: جلسه کارگاه آموزشی کارگروه مرکزی رفع تداخلات اراضی استان کرمان با حضور دکتر نیازی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور، دکتر نریمانی معاون سازمان امور اراضی کشور، دکتر خیراندیش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، محمودی مدیر کل ثبت اسناد استان کرمان و میر رجبی معاون سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری در محل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان برگزار شد.

دکتر خیراندیش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در ابتدای جلسه بیان داشت: یکی از قول هایی که وزیر جهاد کشاورزی به مردم و نمایندگان دادند حل مشکل رفع تداخلات بود که این مهم در استان ها پیگیری شده و طبق دستور وزیر جهاد کشاورزی باید رفع تداخلات تا پایان سال برطرف شود.

وی اذعان داشت: جهت پاسخگویی به سوالات و شبهات و بازآموزی مجدد مجریان طرح رفع تداخل از سراسر استان کرمان این کارگاه آموزشی برگزار شد.

دکتر خیراندیش تصریح کرد: سرعت دادن به این مهم در کارگروه شهرستانی از خواسته های سازمان و هدف این کارگاه آموزشی است.

دکتر نیازی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور در این کارگاه آموزشی گفت: طرح رفع تداخلات اراضی کشاورزی از سال ۱۳۹۴ شروع شده است و در استان کرمان ۵۰۰۰ پلاک وجود دارد که شامل این طرح می شود و تا کنون روند کندی داشته و لازم است هر ماه حداقل ۲۵۰ پلاک در استان رفع تداخل شود.

وی با بیان اینکه لازمه انجام این طرح آموزش نیروی انسانی و تأمین بودجه طرح می باشد، افزود: از لحاظ مالی ان شاءالله مشکلات حل و این کارگاه به منظور آموزش نیروی انسانی شاغل در این بخش برگزار شد.

وی افزود: یکی از مشکلات صدور سند خرد شدن اراضی کشاورزی است که با عنایت به اینکه قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی در سال ۱۳۸۵ به تصویب مجمع تشخیص مصلحت رسیده است و عطف به ماسبق نمی شود پس این قانون از سال ۱۳۸۵ بعد این قانون اعمال می گردد.

دکتر نیازی تصریح کرد: از جمله وظایف امور اراضی رفع تداخلات، حفظ کاربری و تقنین است که پروژه رفع تداخلات از جمله ابر پروژه هاست و بناست ماهیانه در استان کرمان ۲۵۰ پلاک رفع تداخل شود.

وی افزود: در رابطه با حفظ کاربری نیز قوه قضائیه در این مورد مهم ورود کرده است و ترک فعل مورد برخورد قرار می گیرد و تغییر کاربری مگر به دلایل خاص ممنوع است .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.