تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 شهریور 1401 - 9:09
کد خبر : 3632

تشریح برنامه‌های طرح دانشجویی «حامیم» در کرمان

تشریح برنامه‌های طرح دانشجویی «حامیم» در کرمان
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کرمان برنامه‌های دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تحت عنوان طرح «حامیم» در استان کرمان تشریح کرد.

به گزارش نسیم صبا ازمرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام محمد صباحی در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع طرح کشوری «حامیم» نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کرمان بیان کرد: وظایف ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به عهده نهاد است که شامل تعمیق باورهای انقلابی و فعالیت در اینگونه زمینه‌ها ست.

وی افزود: در این راستا طرحی تحت عنوان توانمندی دانشجویان در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مطرح شده است؛ از قبل کمابیش این طرح وجود داشته اما با شیوع ویروس کرونا ارتباط و تعامل دانشجویان و تشکل‌ها و فعالین در دانشگاه‌ها از بین رفت در حالی که در این محیط‌ها آموزش‌های پنهان بسیار مهم‌تر از آموزش‌های آشکار است.

صباحی با بیان اینکه استان کرمان نیز مانند سایر استان‌ها مأمور به این امور است در رابطه با زمان آغاز این طرح توضیح داد: این طرح از پنجم شهریورماه جاری آغاز شده و یک هفته ادامه دارد؛ ۵۰۰ نفر دانشجوی دختر و پسر از تشکل‌ها و فعالین دانشجویی در این طرح در سه نوبت صبح، عصر و شب شرکت خواهند داشت.

در ادامه علیرضا منظری توکلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، گفت: اینکه مقام معظم رهبری مرتب توصیه به ایجاد امیدواری و بیان خدمات نظام می‌کنند به این دلیل است که پروژه اصلی دشمن ناامید کردن مردم است.

وی افزود: مخاطبین طرح حامیم افراد دغدغه‌مند هستند که یعنی حلقه‌های میانی برای جهاد تبیین پای کار بیایند.

سپس حجت‌الاسلام جمالی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ولی‌ عصر (عج) رفسنجان و دبیر طرح در توضیحات بیشتر طرح حامیم اظهار کرد: ۴۵۰ نفر در حال حاضر در این طرح ثبت نام کرده‌اند؛ هدف طرح پرورش نیروهای مقاومت در جبهه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی با تأکید بر اینکه مکتب سردار سلیمانی را باید زنده نگه داریم، گفت: بزرگ‌ترین مشکلی که ما در این طرح با آن مواجه هستیم ناامیدی است که ما انتظار داریم در این دوره فعالیت دانشجویی بتوانند با تکنیک‌های این طرح این مشکل را حل کند.

جمالی با بیان اینکه هدف این دوره تمرکز بر بیانیه گام دوم و جهاد تبیین است، تصریح کرد: بیانیه گام دوم نباید در حد بیانیه بماند و نیاز است حلقه‌های میانی و کنشگران باشند تا این بیانیه را به عمل برسانند ضمن اینکه منظور از حلقه‌های میانی رابطین بین مسئولین و مردم است.

وی با بیان اینکه این طرح به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان کرمان از ۵ تا ۱۱ شهریورماه جاری برگزار خواهد شد، گفت: در طول این دوره برنامه‌های محتوایی و فرهنگی و نشست‌هایی با عنوان‌های نشست جهاد تبیین، دشمن‌شناسی و آشنایی با منطقه و مباحث بین‌المللی و … و کارگروه‌های اقناع اندیشه، تفکر سیستمی، شبکه‌سازی، فضای مجازی و رسانه برگزار می‌شود.

جمالی اضافه کرد: در برنامه‌ شب‌های دوره نیز نشست مسئولین استان با دانشجویان برگزار می‌شود؛ همچنین کرسی آزاداندیشی، هیئت دانشجویی و زیارت مزار شهید سلیمانی و نشست با مسئولین تشکل‌ها و ریاست دانشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام دانشگاه‌های استان که دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری داشتند در این دوره شرکت خواهند کرد عنوان کرد: افتتاحیه این برنامه شنبه پنجم شهریورماه ساعت ۱۰ صبح در پردیس دانشگاه فرهنگیان و مراسم اختتامیه جمعه ۱۱ شهریورماه نیز در جوار مزار شهید سردار سلیمانی برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.