تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 مهر 1401 - 5:28
کد خبر : 4396

برنامه‌های هفته گردشگری در کرمان/ از جشن ملی پسته تا جشنواره خوراک و پاکسازی کویر لوت

برنامه‌های هفته گردشگری در کرمان/ از جشن ملی پسته تا جشنواره خوراک و پاکسازی کویر لوت
هفته گردشگری درحالی از روز (پنجم مهر) شروع می شود که ۳۰ برنامه به همین مناسبت در دیار کریمان از جمله جشن ملی پسته در رفسنجان، جشنواره خوراک در بافت و نیز پاکسازی کویر لوت در محدوده شهداد برای علاقه مندان برنامه ریزی شده است.

به گزارش نسیم صبا:مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با تشریح برنامه های این هفته ضمن اعلام اینکه بیش از پنج هزار میلیارد تومان پروژه در بخش های مختلف میراث و گردشگری در دست اقدام است امیدوار است اجرای برنامه های هفته گردشگری بتواند سبب رونق بیشتر این بخش و نیز مشارکت یا بهره برداری افزون تر شهروندان از این بخش مهم شود.

فریدون فعالی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن اعلام جزییات برنامه های هفته گردشگری در استان بیان کرد: بهره‌برداری از هتل سه ستاره هیوا، افتتاح پنج دفتر خدمات مسافرتی، آغاز همکاری با نیروی انتظامی با عنوان پلیس گردشگری و برگزاری رالی خودروهای ۲ دیفرانسیل در محور گردشگری هفت باغ از جمله برنامه های هفته گردشگری در استان کرمان محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: افتتاح نمایشگاه عکس گردشگری در باغ – موزه هرندی کرمان، نقاره‌خوانی و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در باغ شاهزاده ماهان، حضور در مدارس برای معرفی گردشگری کودک، برگزاری رویداد ایده‌پرداز و خلاقیت در تبلیغات و بازاریابی در حوزه گردشگری و حضور مدیران و فعالان حوزه گردشگری استان کرمان در مراسم غبارروبی گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز در هفته گردشگری انجام می شود.

وی تاکید کرد: همچنین طی هفته گردشگری یک اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان کوهبنان و ۲ واحد اقامتی در شهداد و ماهان به بهره برداری خواهد رسید.

فعالی ادامه داد: برگزاری جشن‌ملی پسته در رفسنجان، جشنواره خوراک در شهرستان بافت و پاکسازی بیابان لوت نیز در روز جمعه هشتم مهر همزمان با هفته گردشگری اجرا می شود.

امیدها برای تحول گردشگری کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در ادامه گفت: اینک پنج هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در حوزه گردشگری این استان در دست اقدام است که با اجرای این پروژه ها حوزه گردشگری کرمان تحول زیادی پیدا می کند.

فعالی افزود: طرح هتل وکیل کرمان، دهکده گردشگری سیرجان و پارک آبی محور هفت باغ نیز از جمله مهمترین طرح های سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان کرمان محسوب می شود.

وی اظهار داشت: موزه جیرفت نیز به عنوان بزرگترین طرح سرمایه گذاری دولتی نیز پس از وقفه چند ساله با تخصیص اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی در سفر اخیر رییس جمهور به استان کرمان در مرحله تجهیز کارگاه برای ادامه فعالیت قرار دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تصریح کرد: ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار به سه حوزه کاری این اداره کل در سفر رییس جمهوری اختصاص پیدا کرد که ۷۵ میلیارد تومان این اعتبار در ماه جاری ابلاغ می شود.

وی بیان کرد: از هفته دولت تا هفته گردشگری در مجموع ۳۴۰ میلیارد تومان پروژه بتدریج در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افتتاح یا کلنگ زنی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.