تاریخ انتشار : سه شنبه 13 دی 1401 - 7:38
کد خبر : 7247

بخش گردشگری برنامه هفتم را بنویسید/نظام مسائل گردشگری مشخص شود

بخش گردشگری برنامه هفتم را بنویسید/نظام مسائل گردشگری مشخص شود
نمایندگان مجلس در نشستی با روسای انجمن ها، تشکلها، جوامع و صنوف گردشگری گفتند که نظام مسائل گردشگری را بنویسید . قوانینی که نظر ذی نفعان در آن لحاظ نشود، به هیچ دردی نمی خورد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، انجمن‌ها، جوامع و تشکل‌های گردشگری نشستی با جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون گردشگری داشتند تا دغدغه‌های خود را درباره صنعت گردشگری مطرح کنند موضوعی که بیشتر در این نشست درخواست شد؛ بخش خصوصی در نوشتن قوانین و برنامه هفتم توسعه مشارکت کند. نمایندگان مجلس نیز از آنها خواستند تا مطالبات خود را شفاف‌تر بیان کرده، نظام مسائل خود را بنویسند و آن را ارائه دهند.

در این نشست منتظری نماینده مجلس گفت: شما باید نظام مسائل را دسته بندی کنید برخی قوانین مزاحم، برخی کم اثر برخی هم متضاد هستند اینها را بنا به تخصص خودتان برای ما مشخص کنید. من تلاش می‌کنم تا نشستی با فراکسیون گردشگری و وزیر میراث فرهنگی برگزار شود. می‌توانیم از وزرایی که مسئولیتی دارند نیز دعوت کنیم.

رفیعی نماینده دیگر مردم در مجلس هم گفت: ما زیبایی‌های طبیعی زیادی در ایران داریم که در دنیا مقصد اول گردشگران خارجی است. گردشگر زمانی که در گوگل سرچ می‌کند داده‌های زیادی درباره این مناطق در ایران به دست می‌آورد اما زمانی که پایش را به کشورمان می‌گذارد و می‌خواهد به آنجا برود نمی‌تواند این مرحله برای او قفل می‌شود. ما چرا در تحریم‌ها این بخش را نمی‌بینیم. البته ما خود تحریمی هم داریم. بخش جذب گردشگر خارجی یکی از آن بخش‌هاست. مبنای برنامه هفتم؛ برنامه تحول دولت است. شما چقدر به آن مراجعه داشتید؟ من قول می‌دهم که جلسه‌ای برای آن برگزار کنم اگر قانونی با حضور ذی نفعان آن نوشته نشود به درد نمی‌خورد.

اقبال شاکری نیز از نماینده‌های مجلس گفت: ما در حوزه سلامت منحصر به فرد هستیم باید موانع را برطرف کنیم. بخش‌هایی از مطالباتی که در بخش آموزش و سلامت مطرح کردید دست دیگران است. فعالان امشب می‌خواهند این بخش‌ها در اختیار متخصصانش قرار گیرد. چون خودشان صلاحیت برنامه ریزی و مدیریت را دارند. برای برنامه هفتم خواسته‌هایی مطرح کردید من می گویم شما باید برنامه هفتم را به ما بدهید. این مشکل در جاهای دیگر هم هست آنها هم می‌گویند برنامه را بدهید ما بخوانیم ولی من می گویم شما می‌توانید برعکس عمل کنید. خودتان آن را بنویسید و به ما بدهید.

نماینده مردم گلستان در مجلس هم گفت: شما ببینید دولت گردشگری را به عنوان صنعت می‌شناسد؟ تعجب کردم که میگویید وزارت میراث فرهنگی هیچ نظری از شما برای برنامه هفتم نخواسته است. من از غصه شما غصه خوردم. ما در ایران پول، اشتغال و نیروی کار و برنامه را داریم ولی باید افسوس بخوریم چون از توان شما استفاده نمی‌شود. ما منطقه‌ای به نام آشوراده داریم ولی هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود. کل استان گلستان هیچ چیزی حتی کشاورزی نمی‌خواهد اگر تنها به صنعت گردشگری آن بپردازیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.