تاریخ انتشار : شنبه 12 آذر 1401 - 7:09
کد خبر : 6321

رقابت‌های تخریبی در توسعه کرمان اخلال ایجاد می‌کند

رقابت‌های تخریبی در توسعه کرمان اخلال ایجاد می‌کند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس هیات مدیره انجمن حمایت از توسعه استان کرمان گفت: نباید در توسعه کرمان رقابت تخریبی داشته باشیم زیرا این امر در روند توسعه استان با وجود تمامی ظرفیت ها، اخلال ایجاد می‌کند.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، محمدرضا باهنر روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان کرمان افزود: رقابت تخریبی با استان های مجاور نداریم اما اینکه سنگ آهن برای تکمیل زنجیره به دیگر استان ها حمل شود و دوباره به استان کرمان بیاید، پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به اینکه انجمن توسعه کرمان نیز در همین راستا راه اندازی شده است اظهار داشت: کرمانی های مقیم تهران که در بخش های مختلف کشور موثر بودند در این انجمن گرد یکدیگر جمع شدند تا برای کمک به توسعه این استان همصدا شوند.

رییس هیات مدیره انجمن حمایت از توسعه استان کرمان گفت: کمیسیون های تخصصی ذیل این انجمن در حوزه های مختلف از جمله زیربنایی، صنعت، گردشگری، کشاورزی، پارک علم و فناوری و آب راه اندازی و با فعالیت آنها گام‌هایی برای توسعه استان برداشته شده است.

وی یادآور شد: فعالیت های اقتصادی مستقل و بنگاه داری را در انجمن حمایت از توسعه کرمان ممنوع کردیم و از هر ظرفیتی از جمله قدرت نفوذ و امکانات استان برای توسعه دیار کریمان استفاده می کنیم.

باهنر ادامه داد: استان کرمان بزرگترین معادن آهن، مس و زغال سنگ خاورمیانه را دارد و این در حالیست که حتی یک کیلوگرم فولاد تا سال ۱۳۸۰ در این استان تولید نمی شد اما اکنون دانشگاه هایتک در این استان پایه گذاری شده و در آستانه تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در استان کرمان هستیم.

کرمان در حوزه مقیاس ها تعادل ندارد

این مقام مسئول با بیان اینکه استان کرمان در حوزه مقیاس ها تعادل ندارد گفت: بیش از ۱۱ درصد مساحت، سه و نیم درصد جمعیت و چهار درصد آب و کشاورزی کشور در استان کرمان است و این استان به لحاظ جمعیت شناسی بشدت می تواند مهاجرپذیر باشد زیرا امکانات زیرزمینی، طبیعی و نیروی انسانی خوبی در اختیار دارد.

وی با اشاره به اینکه باید از این موقعیت استان کرمان استفاده کنیم و حتی به کمک استان های همجوار برویم گفت: مدعی هستم اگر گل گهر و مس را در اختیارمان بگذارید می توانیم ۲ استان کرمان و سیستان و بلوچستان را در توسعه پرواز دهیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: با وجود این ظرفیت ها می توانیم سرمایه های بزرگی را به استان جذب کنیم.

وی افزود: فعالیت انجمن حمایت از توسعه کرمان با ۵۰ نفر آغاز، امسال مجمع عمومی این انجمن با حضور ۶۰۰ نفر برگزار شد و ثروتمند ترین ثروت ما منابع انسانی فعال، پویا و صاحب ایده است.

باهنر در ادامه با اشاره به راه اندازی سایت انجمن حمایت از توسعه کرمان افزود: سه شهر زیارتی مشهور در کشور داریم که کرمان باید ضمیمه قانونی برای گردشگری زیارتی کسب کند و این استان بایستی به عنوان چهارمین شهر گردشگری زیارتی کشور به ثبت برسد.

کشاورزی آب بر، صنایع ناپایدار کرمان

به گزارش ایرنا رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز گفت: اتکای استان به کشاورزی آب بر و بدون ارزش افزوده بالاست؛ همچنین

صنایع معدنی و فراوری استان نیز آب بر، کم اشتغال زا و سرمایه بر هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.