تاریخ انتشار : یکشنبه 11 دی 1401 - 8:41
کد خبر : 7165

امیرعبداللهیان: ایران مخالف حضور کشورهای خارجی در منطقه است

امیرعبداللهیان: ایران مخالف حضور کشورهای خارجی در منطقه است
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی «جیحون بایرامف» با تاکید بر مخالفت ایران با حضور کشورهای خارجی در منطقه، تاکید کرد: با اتخاذ رویکردهای مثبت می‌توان مشکلات منطقه را توسط کشورهای منطقه به خوبی حل و فصل کرد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی آغاز سال نوی میلادی را به دولت و ملت جمهوری آذربایجان تبریگ گفت و ابراز امیدواری کرد مناسبات فی‌مابین در سال جدید شاهد توسعه همکاری‌ها در بخش‌های مختلف سیاسی و اقتصادی باشد.

امیرعبداللهیان با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری‌های ترانزیتی و حمل و نقلی دو کشور اعلام کرد: همکاری‌ها در بخش حمل و نقل و ترانزیت را باید افزایش دهیم و همچنین آماده افزایش مبادلات تجاری دو کشور هستیم.

وزیر امور خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی با تاکید بر مخالف جمهوری اسلامی ایران با حضور کشورهای خارجی در منطقه، تاکید کرد: با اتخاذ رویکردهای مثبت می‌توان مشکلات منطقه را توسط کشورهای منطقه به خوبی حل و فصل کرد.

تشکیل کارگروههایی با موضوع فعالیت‌های رسانه ای در دوطرف و بررسی کم آبی و آلودگی رود ارس میان دو کشور، از دیگر موضوعات مطرح و پیشنهاد شده از سوی وزیر امور خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی بود.

جیحون بایرامف وزیرامورخارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفتگوی تلفنی بر اهمیت همکاری با جمهوری اسلامی ایران تاکید و علاقمندی دولت خود برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در اوایل سال جدید میلادی و ارتقای مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور را اعلام کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.