تاریخ انتشار : یکشنبه 27 شهریور 1401 - 5:32
کد خبر : 4204

آیت‌الله رئیسی: ایران برای صادرات کالا و همکاری‌های مشترک با بلاروس آمادگی کامل دارد

آیت‌الله رئیسی: ایران برای صادرات کالا و همکاری‌های مشترک با بلاروس آمادگی کامل دارد
رئیس جمهور با بیان اینکه نقشه راه ارتقای سطح همکاری‌های تهران – مینسک آماده شده است، به تشریح ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف به ویژه مسائل علمی و فناوری پرداخت و گفت: ایران برای صادرات کالا و همکاری‌های مشترک با بلاروس آمادگی کامل دارد.

به گزارش نسیم صبا:آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز جمعه و در ادامه برنامه‌های سومین روز از سفر به ازبکستان، میزبان «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس و هیات همراه بود.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه نقشه راه ارتقای سطح همکاری‌های تهران – مینسک آماده شده است، به تشریح ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف به ویژه مسائل علمی و فناوری پرداخت و گفت: ایران برای صادرات کالا و همکاری‌های مشترک با بلاروس آمادگی کامل دارد.
رئیس جمهور کشورمان تسهیل مراودات پولی و بانکی میان دو کشور را مهم و ضروری ارزیابی کرد و گفت: از سوی ایران، مانعی در توسعه روابط با بلاروس بویژه در حوزه مسائل اقتصادی و تجاری وجود ندارد.
«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت تدوین نقشه راه ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور، خاطرنشان کرد: بلاروس و جمهوری اسلامی ایران روابط بسیار خوبی با یکدیگر دارند و با توجه به ظرفیت‌های متقابل موجود، این روابط باید افزایش پیدا کند.
رئیس جمهور بلاروس همچنین تاکید کرد: ایران، بلاروس، روسیه و کشورهای آسیای مرکزی باید در کنار هم و با کمک گرفتن از توانمندی‌ها و تجربیات یکدیگر در مسیر توسعه اقتصادی حرکت کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.